Home » D:News » A fost anunţată descoperirea ce răstoarnă certitudini medicale existente timp de decenii despre bolile cardiovasculare

Autor: Marius Comper 06.19.2014
Patru mutaţii rare ale unei gene reduc cu 40% riscul maladiilor coronariene, au descoperit cercetătorii americani, care au analizat ADN-ul unui grup de aproximativ 4.000 de persoane.

Această descoperire va permite dezvoltarea unor tratamente noi împotriva afecţiunilor cardiovasculare, au apreciat oamenii de ştiinţă, ale căror studiu a fost publicat miercuri în revista americană New England Journal of Medicine.

Grăsimile din sânge, care iau mai multe forme – colesterolul „rău” (LDL), colesterolul „bun” (HDL) şi trigliceridele – sunt asociate cu riscul apariţiei bolilor cardiovasculare.

În acest studiu, cercetătorii au pus accentul pe rolul trigliceridelor: un număr prea mare de trigliceride din sânge contribuie în mare măsură la bolile cardiovasculare. În schimb, un nivel prea ridicat al colesterolului „bun” (HDL) nu este atât de periculos pe cât se credea.

Testele clinice recente efectuate asupra moleculelor care cresc nivelul colesterolului «bun», în combinaţie cu rezultatele noastre genetice, sunt pe cale să răstoarne certitudini medicale existente timp de decenii„, a precizat Sekar Kathiresan, directorul serviciului de cardiologie preventivă la Massachusetts General Hospital şi principalul autor al studiului.

Multă vreme s-a crezut că un nivel prea redus al colesterolului „bun” (HDL) reprezintă un factor important în dezvoltarea bolilor cardiovasculare, însă „datele noastre genetice indică faptul că adevărata cauză nu ar fi un HDL prea scăzut, ci un nivel crescut al trigliceridelor„, a adăugat Sekar Kathiresan.

În timp ce riscul presupus de nivelul prea ridicat al colesterolului „rău” a fost stabilit cu claritate în patologiile coronariene, rolul unui nivel insuficient al colesterolului „bun” şi influenţa trigliceridelor au rămas deocamdată incerte.

Totuşi, această cercetare genetică a arătat că persoanele purtătoare ale unei mutaţii genetice denumite APOC3 aveau un nivel al trigliceridelor cu 40% mai scăzut.

Astfel, nivelul normal în sânge al acestor lipide este de cel puţin 150 de miligrame pe decilitru (mg/dL). În cazul subiecţilor purtători ai mutaţiei genei APOC3, nivelul trigliceridelor era de aproximativ 85 mg/dL, reducând substanţial riscul cardiovascular, potrivit oamenilor de ştiinţă americani.

Surse: Mediafax, Broad Institute, MedPageToday