Home » D:News » De ce nu reuşesc Intel, Qualcomm şi Nvidia să pătrundă şi în automobilele inteligente, după computere şi telefoane?

De ce nu reuşesc Intel, Qualcomm şi Nvidia să pătrundă şi în automobilele inteligente, după computere şi telefoane?

Autor: Marius Comper 07.01.2014
De ce nu reuşesc Intel, Qualcomm şi Nvidia să pătrundă şi în automobilele inteligente, după computere şi telefoane?
Intel, Qualcomm şi Nvidia, pionierii cipurilor pentru computere şi telefoane, au dificultăţi în pătrunderea pe piaţa automobilelor inteligente, din cauza standardelor mult mai înalte de siguranţă şi fiabilitate din industria auto, relatează Bloomberg.

Unul dintre exemple poate fi noul sedan de lux 2015 Genesis al Hyundai Motor, plin de semiconductori care comandă totul, de la frânele automate şi senzorii de menţinere a direcţiei şi până la detectarea punctelor moarte de vizibilitate. Alte cipuri permit deschiderea portbagajului dacă detectează că proprietarul are mâinile ocupate şi măsurarea nivelului de dioxid de carbon, pentru a decide dacă interiorul maşinii are nevoie de aer proaspăt.

Modelul Genesis reprezintă prim-planul industriei automobilelor inteligente, dar puţine cipuri, din miile de semiconductori ai vehiculului, sunt furnizate de Intel. Qualcomm şi Nvidia nici măcar nu se află pe lista furnizorilor.

În schimb, majoritatea componentelor electronice sunt livrate de furnizori consacraţi pe acest segment, precum Freescale Semiconductor, Renesas Electronics şi STMicroelectronics, care au experienţă dovedită în industria auto.

Produsele noastre trebuie să funcţioneze din prima. Nu putem spune opa, nu am făcut asta bine„, a declarat Mike O’Brien, vicepreşedinte, în SUA, pentru planificarea producţiei la Hyundai.

Genesis ilustrează obstacolele cu care se confruntă Intel, Qualcomm şi Nvidia, ale căror cipuri domină industria PC-urilor şi telefoanelor, în încercările de a pătrunde pe o posibilă piaţă profitabilă, unde automobilele sunt dotate cu tot mai mult cu sisteme IT şi de comunicaţie complexe, în timp ce vehiculele autonome sunt pe cale să devină realitate.

Potrivit companiei de analiză a pieţei IHS, piaţa cipurilor auto ar putea creşte în acest an cu 6,1%, la 27,9 miliarde de dolari. Pe această piaţă, vânzările de cipuri destinate sistemelor de conducere automată vor avansa în medie cu 13% pe an, până în 2020.

Chiar dacă sistemele proliferează şi dezvoltatorii de softuri precum Google lansează planuri pentru sisteme de conectare şi hărţi, producătorii auto sunt reticenţi să apeleze la producătorii de cipuri a căror eficienţă nu este dovedită, din cauza faptului că produsele lor trebuie să respecte condicţii stricte referitoare la siguranţă. Când un computer se defectează, utilizatorul ar putea pierde nişte date, dar dacă o maşină se defectează, oamenii ar putea fi răniţi.

În cazul vehiculelor, cipurile trebuie să reziste la temperaturi de -40 de grade Celsius şi până la 160 de grade Celsius. De asemenea, aceste cipuri trebuie să fie la dispoziţia producătorilor auto până la 30 de ani şi să aibă o rată zero de eroare, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers.

În cazul cipurilor pentru computere, cipurile trebuie să reziste un an şi să nu dea erori mai mult de 10% din timp.

În cazul serviciilor wireless, Qualcomm a câştigat numeroase comenzi pentru includerea celor mai performante modemuri la maşini, anticipând că până în 2017 până la 60% din automobile vor avea conexiune mobilă.

„Totul vine prin tehnologie cloud. Altfel, ar fi nevoie de o cantitate uriaşă de date care să fie stocată în portbagajul maşinilor”, a declarat Kanwalinder Singh, vicepreşedintele Qualcomm.

Audi şi alţi producători auto folosesc în prezent serviciile Qualcomm şi Nvidia pentru conectarea vehiculelor la Internet, modele Audi fiind dotate cu peste 6.000 de semiconductori.

Dintre Intel, Qualcomm şi Nvidia, numai Nvidia a reuşit să se dezvolte suficient de mult în domeniul auto pentru a avea o contribuţie perceptibilă la venituri.

Intel a anunţat că a adăugat la clienţii săi BMW, Hyundai şi Infiniti, iar în această lună a dezvăluit şi un parteneriat cu Ford Motor în domeniul cercetării, pentru noi aplicaţii destinate maşinilor conectate la Internet.

Totuşi, Intel mai are mult pentru a creşte contribuţia acestui segment la veniturile anuale ale grupului, de 50 de miliarde de dolari. În 2013, Intel a obţinut pe segmentul auto venituri de 1 milion de dolari, în creştere cu 65% faţă de anul precedent.

Surse: Mediafax, Bloomberg

Cele mai noi articole
Avertismentul ANSVA privind folosirea produselor medicinale cu ivermectină
Avertismentul ANSVA privind folosirea produselor medicinale cu ivermectină
Expoziție dedicată Mareșalului Constantin Prezan, erou al Primului Război Mondial
Expoziție dedicată Mareșalului Constantin Prezan, erou al Primului Război Mondial
Iernile tot mai blânde din România îi fac pe pelicani să rămână în Delta Dunării
Iernile tot mai blânde din România îi fac pe pelicani să rămână în Delta Dunării
Un pui de somn după-amiaza te face mai agil mintal
Un pui de somn după-amiaza te face mai agil mintal
74 de cameleoni, descoperiți în bagajele unui bărbat pe aeroportul din Viena. Cum erau ascunse reptilele
74 de cameleoni, descoperiți în bagajele unui bărbat pe aeroportul din Viena. Cum erau ascunse reptilele
Cercetătorii ar fi aflat, în sfârșit, ce reprezintă aceste obiecte ciudate din Epoca Bronzului
Cercetătorii ar fi aflat, în sfârșit, ce reprezintă aceste obiecte ciudate din Epoca Bronzului
Un vaccin personalizat împotriva cancerului a menținut boala sub control timp de mai mulți ani
Un vaccin personalizat împotriva cancerului a menținut boala sub control timp de mai mulți ani
Suedia suspendă plăţile către Pfizer pentru vaccinul împotriva COVID-19. Ce s-a întâmplat
Suedia suspendă plăţile către Pfizer pentru vaccinul împotriva COVID-19. Ce s-a întâmplat
Copilul miraculos care a devenit unul dintre marile GENII ale omenirii
Copilul miraculos care a devenit unul dintre marile GENII ale omenirii
Armata SUA primeşte din nou recruţi transgender, după ce președintele Biden a anulat interdicţia impusă de Trump
Armata SUA primeşte din nou recruţi transgender, după ce președintele Biden a anulat interdicţia impusă de Trump
Protocolul de vaccinare pentru românii care s-au infectat după prima doză
Protocolul de vaccinare pentru românii care s-au infectat după prima doză
Două pisici de mare au născut pui la un acvariu din Noua Zeelandă, deși nu au mai interacționat cu masculi în ultimii ani
Două pisici de mare au născut pui la un acvariu din Noua Zeelandă, deși nu au mai interacționat cu masculi în ultimii ...
Cât de frecvente sunt reacțiile alergice severe la vaccinul împotriva COVID-19 creat de Moderna
Cât de frecvente sunt reacțiile alergice severe la vaccinul împotriva COVID-19 creat de Moderna
Revoluția Franceză – câte evenimente de acest fel au fost, de fapt, în istoria țării?
Revoluția Franceză – câte evenimente de acest fel au fost, de fapt, în istoria țării?
O nouă terapie genetică a inversat îmbătrânirea la șoareci fără efecte adverse observabile
O nouă terapie genetică a inversat îmbătrânirea la șoareci fără efecte adverse observabile
Motivul pentru care Poliția Locală Constanța renunță la Whatsapp
Motivul pentru care Poliția Locală Constanța renunță la Whatsapp
Imagini inedite cu o turmă de mistreți care caută mâncare în zăpadă, într-o pădure din Suceava
Imagini inedite cu o turmă de mistreți care caută mâncare în zăpadă, într-o pădure din Suceava
UE, nemulţumită de numărul dozelor de vaccin pe care le poate furniza AstraZeneca
UE, nemulţumită de numărul dozelor de vaccin pe care le poate furniza AstraZeneca