Home » D:News » Cel mai ingenios vehicul spaţial va călători prin cosmos propulsat de o „velă solară”. Iată cum arată şi ce va face în 2016 (VIDEO)

Marius Comper 07.14.2014
Un vehicul spaţial de mici dimensiuni, cu o lungime de doar 30 de centimetri şi propulsat exclusiv cu ajutorul energiei solare captate de aripile sale, va fi lansat în anul 2016.

Vehiculul spaţial LightSail, produs de Planetary Society, seamănă cu un cub şi va fi lansat în spaţiu cu ajutorul unei rachete Falcon Heavy construită de compania SpaceX.

După lansare, LightSail va putea să călătorească prin Univers graţie energiei solare captate de aripile sale, care vor avea o suprafaţă totală de 32 metri pătraţi.

Proiectul este finanţat din fonduri private şi de membrii Planetary Society, un organism care promovează explorarea spaţială, înfiinţat de legendarul Carl Sagan în 1980.

LightSail va pluti dincolo de orbita terestră joasă, pe care gravitează Staţia Spaţială Internaţională (ISS), şi va fi plasat pe orbita terestră medie, mai îndepărtată de Terra.

„Aripile solare ne vor oferi acces la date ştiinţifice cruciale despre Terra”, a declarat Jennifer Vaughn, unul dintre directorii de la Planetary Society.

Potrivit patronului companiei americane, Bill Nye, un zbor de testare, iniţiat cu o rachetă mai mică şi pe o orbită mai joasă, va avea loc anul viitor.

La rândul ei, agenţia spaţială americană îşi va lansa propriul vehicul spaţial cu aripi solare, Sunjammer, la sfârşitul acestui an.

Surse: Mediafax, Planetary Society