Home » D:News » Schelete de dinozauri „hoţi de păsări”, estimate la peste 350.000 de euro, scoase la licitaţie de casa Sotheby’s

Marius Comper 07.17.2014
Fosile de dinozauri, reptile şi alte "creaturi excepţionale", vechi de câteva zeci de milioane de ani, dintre care unul este estimat la peste 350.000 de euro, vor fi scoase la vânzare în cadrul unei licitaţii ce va fi organizată de casa Sotheby's pe 30 septembrie la Paris.

Această licitaţie va include fosile de ornitholeste, supranumiţi „hoţi de păsări” – aceşti mici dinozauri carnivori, ce aveau lungimi de 2,2 metri, trăiau în urmă cu peste 150 milioane de ani, la sfârşitul jurasicului. Scheletul său este estimat între 350.000 de euro şi 450.000 de euro, a precizat casa Sotheby’s, marţi, într-un comunicat.

Dinozaurii ornitholeste se hrăneau cu mamifere mici, şopârle şi păsări. „Lungile lui membre inferioare îi confereau o viteză şi o agilitate fără egal, făcând din el un vânător redutabil”, au subliniat reprezentanţii casei Sotheby’s.

Printre celelalte „creaturi excepţionale” propuse la vânzare se află scheletul unui ihtiozaur, Stenopterygius quadriscissus, care a trăit la începutul jurasicului şi este estimat între 50.000 şi 70.000 de euro. Este vorba de o reptilă marină cu un cioc lung înzestrat cu un şir de dinţi ascuţiţi. Această fosilă cu lungimea de 1,9 metri „a păstrat cele patru membre ale scheletului său”, precizează casa Sotheby’s.

Printre celelalte „creaturi excepţionale” propuse la vânzare se află scheletul unui ihtiozaur, Stenopterygius quadriscissus, care a trăit la începutul jurasicului şi este estimat între 50.000 şi 70.000 de euro.    Printre celelalte

Va fi propus la vânzare, cu preţuri cuprinse între 75.000 şi 95.000 de euro, un grup de trei eleganţi crini-de-mare (Seirocrinus subangularis, Lias), „îmbrăţişaţi de 180 milioane de ani”. Crinii-de-mare, animale marine tentaculare, sunt fixaţi pe un panou din piatră naturală şi acoperiţi cu un strat fin de pirită.

O altă piesă importantă, un amonit rar (moluscă fosilă cu cochilie) care a trăit în urmă cu 135 milioane – 65 milioane de ani, al cărui corp este acoperit cu amolit, un material considerat o gemă preţioasă. Estimat între 45.000 şi 55.000 de euro, fosila se remarcă prin „intensitatea culorilor sale, extrem de vii, şi prin strălucirea sa irizată incomparabilă”, a subliniat Sotheby’s.

Un amonit rar (moluscă fosilă cu cochilie) care a trăit în urmă cu 135 milioane – 65 milioane de ani, al cărui corp este acoperit cu amolit, un material considerat o gemă preţioasă    Un amonit rar (moluscă fosilă cu cochilie) care a trăit în urmă cu 135 milioane - 65 milioane de ani, al cărui corp este acoperit cu amolit, un material considerat o gemă preţioasă

La aceeaşi licitaţie vor fi puse în vânzare şi 130 de geme, estimate între 5.000 şi 6.000 de euro: turmaline, topaze, agate, smaralde, rubine şi safire.

Surse: Mediafax, Sotheby’s