Home » D:News » Studiul care doboară un mit: iată de ce nu ne ajută legumele şi fructele să slăbim!

Studiul care doboară un mit: iată de ce nu ne ajută legumele şi fructele să slăbim!

Studiul care doboară un mit: iată de ce nu ne ajută legumele şi fructele să slăbim!
Publicat: 25.07.2014
Consumul de legume şi fructe, deşi prezintă numeroase beneficii pentru sănătate, s-a dovedit ineficient în curele de slăbire, în cazul în care persoanele care doreau să piardă kilogramele în plus nu renunţau şi la alimentele bogate în calorii.

Potrivit unui nou studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition, un consum suplimentar de legume şi fructe proaspete nu duce în mod automat la pierderea în greutate, mai ales dacă acestea nu înlocuiesc alimentele bogate în calorii din dietă.

Cercetătorii de la Universitatea din Alabama au examinat studii anterioare despre consumul de fructe şi legume şi luarea în greutate.

Chiar dacă studiile respective au confirmat că cinci porţii de fructe şi legume pe zi au un efect benefic asupra sănătăţii, acestea nu au oferit dovezi concludente că influenţează în mod direct pierderea în greutate.

„Nu putem afirma cu toată certitudinea că există vreun efect al fructelor şi legumelor care să aibă un impact semnificativ asupra pierderii în greutate sau în prevenirea luării în greutate”, au afirmat cercetătorii în noul studiu.

În general, toate studiile pe care le-am cercetat arată un efect aproape zero asupra pierderii în greutate„, a precizat cercetătoarea Kathryn Kaiser într-un comunicat pentru ziarul NY Daily News.

„În contextul mai larg al unei diete sănătoase, reducerea aportului de energie este o modalitate de a contribui la pierderea în greutate, prin urmare, pentru a obţine acest lucru trebuie să reducem aportul caloric„, a explicat Kathryn Kaiser.

Totodată, consumul de fructe şi legume prezintă numeroase beneficii pentru sănătate şi acestea trebuie incluse în dieta zilnică.

Astfel, un studiu realizat în luna mai a descoperit că nu mai mult de două porţii de fructe şi legume pe zi reduc riscul de accident vascular cerebral cu o treime.

Sursa: Mediafax, Daily Mail

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!