Prima pagină D:News

Calea Lactee - galaxia cu surprize: ce au aflat recent oamenii de ştiinţă despre galaxia noastră?

Redactia Descopera.ro | 07.31.2014 | ● Vizualizări: 1027
Calea Lactee este mult mai „uşoară” decât vecina ei, Andromeda, din cauza conţinutului mult mai mic de materie neagră, cred astronomii.      (Foto: Shutterstock.com) + zoom

Calea Lactee – deşi ameţitor de vastă pentru mintea umană – este totuşi mult mai mică, în ceea ce priveşte masa, decât galaxia vecină, Andromeda, aflată la 2,6 milioane de ani lumină depărtare, arată un studiu comparativ al celor două galaxii. Iar diferenţa este dată de misterioasa materie neagră, cred cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă au calculat cantitatea de materie invizibilă din regiunile exterioare ale ambelor galaxii şi cred că diferenţa uriaşă dintre masele celor două s-ar datora că materiei negre.

Cercetătorii bănuiau de multă vreme că galaxia noastră ar avea o masa mai mică decât Andromeda, în ciuda faptului că ambele galaxii au o întindere şi o structură similare.

Până acum, însă, se dovedise foarte dificilă măsurarea comparativă a maselor lor.

Beneficiind recent de condiţii foarte favorabile observaţiilor şi folosind simulări computerizate, un grup de oameni de ştiinţă a reuşit să estimeze simultan masele celor 2 galaxii, studiind mişcarea lor relativă, una faţă de cealaltă. Estimările arată că Andromeda are de două  ori mai multă materie neagră decât Calea Lactee, ceea ce ar explica diferenţele de masă. Rezultatele au fost publicate în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Sursa: Fox News