Home » D:News » Jumătate dintre cazurile de cancer ar putea fi vindecate datorită unei noi tehnici – „biopsia lichidă”

Autor: Mihaela Stanescu 08.13.2014
O metodă inovatoare de detectare a cancerului a fost dezvoltată de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins, SUA; datorită acestei metode, până la jumătate dintre cazurile de cancer ar putea fi identificate în stadii iniţiale, când există şanse mari de a a răspunde bine la tratament.

Cercetătorii au pus la punct o metodă de a analiza rapid şi precis probe de sânge, pentru a identifica în ele urme de ADN tumoral, provenit din celule cu mutaţii specifice cancerului.

Deoarece permite descoperirea cancerului în stadii incipiente, „biopsia lichidă”, cum o numesc inventatorii, are potenţialul de a salva milioane de vieţi anual.

Analiza s-a dovedit capabilă să detecteze cancerul la 80% dintre pacienţii cu forme de cancer avasate şi la 47% dintre cei cu cancere localizate. Ea reprezintă o alternativă utilă la alte teste, care dau adesea rezultate fals pozitive.

Metoda are şi unele dezavantaje, precum faptul că nu poate arăta precis de unde provin celulele tumorale. Dar cercetătorii cred că ea se va dovedi oricum un instrument valoros de diagnostic.

Diagnosticarea timpurie a cancerului este esenţial, deoarece, cu cât boala este detectată mai târziu, cu atât rata supravieţuirii scade. (Criteriul utilizat în practica medicală este rata de supravieţuire a pacienţilor la 5 ani după diagnosticare.) Tramentul cancerului în stadii avansate este foarte dificil, cu efecte secundare dure şi cu şanse mici de vindecare.

Cu puţin timp în umră, un alt colectiv de cercetători, de la Universitatea din Bradford, a anunţat că a pus la punct o altă metodă de diagnosticare a cancerului pe baza unei analize de sânge; metoda lor presupune expunerea globulelor albe din sânge la radiaţii ultraviolete, pentru a măsura gradul de deteriorare a ADN-ului celular.

Sursa: News.Mic