Home » D:News » Siena, leoaica sfîşiată de bivoli şi leoaice şi salvată de cercetători (VIDEO)

Siena, leoaica sfîşiată de bivoli şi leoaice şi salvată de cercetători (VIDEO)

Autor: Nicu Parlog 09.04.2014
Siena, leoaica sfîşiată de bivoli şi leoaice şi salvată de cercetători (VIDEO)
Siena este o leoaică din Parcul Naţional Masai Mara din Kenia, care şi-a cucerit deja celebritatea internaţională pe data de 4 aprilie 2014 în urma unei lupte cu un bivol care aproape a sfâşiat-o complet. Povestea ei şi a oamenilor care au ajutat-o să se recuopereze complet a făcut deja înconjurul lumii.

Salvarea leoaicei Siena se datorează eforturilor conjugate ale Dave Sheldrick Willife Trust’s Sky Vet, carre a donat medicamentele necesare, alături de munca şi dedicarea medicului veterinar Simon Njongore din partea Mara Mobile Veterinary Unit. Leoaica a fost operată cu succes tot de către dr. Limo, medicul veterinar care a mai operat-o anterior pe Siena de trei ori, leoaica fiind rănită de fiecare dată tot de către periculoşii bivoli africani.

Cu toate acestea, Siena nu doar că nu şi-a învăţat lecţia, dar a continuat să nu se teamă de bivoli şi să-I atace constant. Pe data de 23 august, anul curent, echipa mobilă de veterinari a Parcului Naţional Masai Mara, a fost alertată din nou de către  Patrick Reynolds, managerul rezervaţiei, acesta alertându-i tot cu privire la Siena, care de data aceasta a fost rănită într-o luptă cu altă leoaică. Echipa de veterinari a răspuns rapid solicitării şi au localizat şi sedat leoaica în vederea tratamentului medical care se impunea.

Medicii au descoperit-o pe Siena cu multiple zgârieturi şi muşcături adânci la nivelul membrelor inferioare şi ale cozii, dar cea mai gravă rană consta în sfâşierea cicatricii anterioare rezultate din lupta aproape fatală avută cu bivolul. Toate rănile sale au fost curăţate, tratate cu antibiotice, suturate şi apoi acoperite cu argilă verde cu proprietăţi cicatrizante. Rana sfăşiată de pe partea stângă a corpului a fost de asemenea suturată cu succes şi leoaica este în prezent în siguranţă alături de puii săi.

Cercetătorii au descoperit că există numeroase tensiuni interne în Grupul Mlaştinii, haita de lei din Masai Mara din care face parte şi Siena. Puii anteriiri ai leoaicei s-au făcut mari şi s-au despărţit de grup formând propria lor haită.

Când se întâlnesc cele două haite devenite rivale între timp, tensiunea se simte în aer şi izbucnesc deseori lupte. Din acest motiv, cercetătorii nu exclud ca Siena să fi fost sfăşiată chiar d euna dintre fiicele sale, care între timp a deventi adultă şi nu-şi mai recunoaşte mama. Prognosticul pentru Siena este foarte bun, căci leoaica beneficiază de o constituţie fizică solidă şi un organism puternic, calităţi care au ajutat-o să se refacă cu bine şi din rănile grave făcute de bivolii agresivi. Autorităţile din Masai Mara continuă să o monitorizeze pe leoaica care a devenit celebră pe plan mondial şi a ajuns astfel un simbol viu al acestui parc naţional din Kenia.

Sursa:The David Sheldrick Wildlife Trust.