Home » D:News » Arahidele coapte provoacă alergii. Cum ar trebui consumate ca să fie mai sănătoase?

Publicat: 23.09.2014
Arahidele provoacă alergii mai ales când au fost coapte înainte de a fi consumate, sugerează un studiu al cercetătorilor britanici care au descoperit că alunele crude au un efect foarte mic asupra sistemului imunitar, potrivit dailymail.co.uk.

Cercetătorii de la Universitatea Oxford au efectuat mai multe teste pe şoareci şi au descoperit că animalele hrănite cu alune coapte au prezentat un răspuns al sistemului imunitar care indica o alergie, în timp ce cobaii care au primit arahide crude nu au avut niciun simptom sau reacţiile alergice au fost foarte puţin intense.

Experţii lucrează acum la o metodă de a produce arahide coapte care să excludă alergiile, în condiţiile în care, potrivit statisticilor medicale, unul din 50 de copii suferă de reacţii alergice la arahide.

Efectul proteinelor de arahide asupra organismului cobailor era identic, fie că proteinele erau ingerate, fie că erau aplicate pe piele.

Potrivit cercetătorului Quentin Sattentau este pentru prima dată când se descoperă un factor declanşant al alergiei la arahide.

Descoperirea explică, într-o oarecare măsură, de ce incidenţa alergiilor la arahide este atât de ridicată în Occident, spre deosebire de Orientul Îndepărtat, unde arahidele sunt consumate crude, fierte sau prăjite în ulei.

Experţii cred că procedura de coacere uscată a arahidelor, care implică atingerea de temperaturi foarte înalte, duce la schimbarea compoziţiei chimice a alunelor într-un mod care face organismul să aibă reacţii specifice alergiilor.

Cercetătorii spun că va mai dura ani până se va ajunge la a avea arahide care nu dau alergii, dar persoanele care suferă deja de această problemă nu vor putea fi ajutate.

De cele mai multe ori, reacţiile alergice la arahide sunt uşoare, dar există şi cazuri în care viaţa poate fi pusă în pericol, din cauza şocului anafilactic.

Studiul cercetătorilor de la Universitatea Oxford a fost publicat în Journal of Allergy and Clinical Immunology.