Home » D:News » Postările şi LIKE-urile de pe Facebook dezvăluie personalitatea utilizatorilor

Postările şi LIKE-urile de pe Facebook dezvăluie personalitatea utilizatorilor

Postările şi LIKE-urile de pe Facebook dezvăluie personalitatea utilizatorilor
Publicat: 13.10.2014
De multe ori, atunci când scriem ceva sau publicăm fotografii pe Facebook oferim celorlalţi mai multe informaţii despre noi decât ne imaginăm.

Un studiu care a analizat zeci de mii de profiluri de Facebook arată cum poate fi observată personalitatea unui utilizator, în funcţie de activitatea lui pe reţeaua de socializare.

Anul trecut, cercetătorii de la Universitatea Cambridge au adunat date despre 60.000 de utilizatori Facebook. Urmârind doar posturile la care aceştiau au dat LIKE, experţii au putut să afle diferite trăsături ale personalităţii lor. De asemenea, ei au aflat date corecte despre sexul, vârsta, religia, orientarea sexuală şi viciile acestor utilizatori.

Algoritmii folosiţi se bazează pe concepte din psihologie şi sociologie, dar sunt greu de înţeles. De exemplu, potrivit unui algoritm, cele mai multe LIKE-uri date de personele inteligente erau pe cuvintele cheie „furtună”, „ştiinţă”, dar şi pe „cartofi prăjiţi spiralaţi”.

În acest ultim exemplu, este posibil să fi apărut un fenomen explicat de sociologie: dacă o persoană inteligentă a dat LIKE unei pagini despre cartofi prăjiţi, atunci mulţi dintre prietenii ei vor da LIKE acelei pagini. Iar oamenii tind să fie prieteni cu cei care le seamănă, prin urmare prietenii unui utilizator inteligent vor fi şi ei inteligenţi.

Există diferiţi algoritmi care arată personalitatea utilizatorilor. Astfel, pe site-ul YouAreWhatYouLike, algoritmul oferă informaţii despre stabilitatea emoţională, introvertire sau extrovertire şi despre deschiderea la noi idei.

Un alt site, Apply Magic Sauce, poate afla statusul relaţiei, orientarea sexuală, genul şi preferinţele politice ale utilizatorilor.

De multe ori, un utilizator care vrea să ascundă anumite informaţii despre el le va oferi fără să-şi dea seama. De exemplu, dacă nu vrea să afle nimeni ce religie are, el nu va da LIKE şi nu va posta pe teme religioase.

Dar această măsură de precauţie nu este suficientă, spun cercetătorii. Chiar şi animalul preferat poate oferi informaţii despre religia unei persoane, la fel şi anumite tipare de limbaj.

Sursa: Business Insider

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase