Home » D:News » De ce nu au efect unele geluri vaginale, menite să protejeze femeile de virusul HIV?

11.14.2014
Ineficienţa celor mai multe dintre gelurile microbicide contra HIV, virusul care declanşează SIDA, s-ar explica prin acţiunea anumitor proteine din spermă, se afirmă într-un studiu recent ale cărui rezultate au fost publicate miercuri, informează AFP.

În timp ce microbicidele, aplicate în vagin după un raport sexual, neutralizează în mod eficient virusul, în testele realizate în laborator, testele clinice au eşuat în mare parte, explică cercetătorii de la Institutul Gladstone din San Francisco şi cei de la Universitatea Ulm din Germania. Studiul lor a fost publicat în revista medicală ştiinţifică Science Translational Medicine.

„Constatasem deja că sperma amplifică infecţia cu HIV, dar este pentru prima dată când vedem că acest fenomen reduce de o manieră consistentă eficienţa antivirală a microbicidelor”, a dezvăluit Nadia Roan, cercetătoare la Institutul Gladstone şi profesor de urologie la Universitatea California, coordonatoarea studiului.

„Credem că acesta este unul dintre factorii care explică motivul pentru care atât de multe geluri microbicide sunt ineficiente în practică în acţiunea lor de blocare a infecţiei cu HIV”, a adăugat ea.

Cercetătorii au testat eficienţa mai multor tipuri de microbicide care vizează HIV pe celule imunitare care au fost expuse doar la acest virus şi pe celule în contact cu virusul şi cu sperma.

Ei au constatat că acele celule aflate în contact cu sperma aveau o rată de infectare cu HIV de aproximativ 10 ori mai mare şi, în cazul lor, microbicidele erau de 20 de ori mai puţin eficiente în ceea ce priveşte împiedicarea acestui agent viral de a infecta celulele.

Sperma creşte puterea de infecţie a HIV graţie proteinelor fibrilare pe care le conţine, ce permit virusului să se aglomereze şi să îşi multiplice capacitatea de a se ataşa pe celulele imunitare şi de a le infecta.

Cele mai multe dintre gelurile microbicide acţionează prin atacarea virusului HIV pentru a-l distruge sau a-l împiedica să infecteze celulele imunitare.

O excepţie în rândul microbicidelor este Maroviroc, care acţionează asupra anumitor receptori celulari de care virusul nu poate să se ataşeze.

Microbicidele au fost iniţial dezvoltate pentru a le proteja pe femeile din Africa subsahariană care, adeseori, nu pot să îi determine pe partenerii lor sexuali să folosească prezervativul.

Dar, din păcate, cele mai multe dintre aceste geluri au fost în mare ineficiente şi, probabil, chiar au contribuit la creşterea infecţiilor cu HIV.

Trenurile cu hidrogen ar putea înlocui vechile locomotive diesel. Țara care a anunțat deja înlocuirea întregii flote