Home » D:News » Trilioane de „stele hoinare” călătoresc prin Univers cu viteze de peste 100 de milioane km/h

Publicat: 29.11.2014
Cercetătorii de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics au descoperit o nouă clasă de corpuri cereşti, a căror existenţă pare imposibilă. Este vorba de trilioane de stele, aproape jumătate din stelele din Univers, care călătoresc hoinare între galaxii, la viteze incredibile.

Avi Loeb şi James Guillochon, autorii studiului, spun că aceste stele hoinare, care se deplasează printre galaxii, ating viteze uimitoare, de peste 100 de milioane km/h, o zecime din viteza luminii. Cu toate acestea, aproximativ 10 milioane de stele ajung şi la viteze de 5 ori mai mari de atât.

Stelele rapide nu sunt ceva nou. În galaxia noastră au fost identificate câteva stele care se deplasează cu viteze de 1,6 milioane km/h.

Dar acum cercetătorii vorbesc de o altă clasă de stele, super-rapide, care, dacă vor fi confirmate şi de alte studii, vor schimba multe din lucrurile cunoscute până acum despre Univers.

Loeb şi Guillochon nu şiu de ce se deplasează aceste stele cu viteze atât de mari. De obicei, stelele hoinare prind viteză mare şi sunt aruncate în afara galaxiei în urma interacţiunii a două găuri negre, care se unesc în final într-o singură gaură neagră uriaşă.

Traiectoria lor prin Univers este influenţată de atracţia gravitaţională pe care o exercită galaxiile pe lângă care trec.

Nu toate stele hoinare super-rapide sunt singure. Unele din ele sunt stele binare, iar altele au chiar un sistem planetar, iar pe aceste planete ar putea exista forme de viaţă, spune Loeb.

Un fenomen similar ar putea avea loc şi în galaxia noastră. Peste 2 miliarde de ani, Calea Lactee

Studiul a fost publicat online în revista Universităţii Cornell.

Sursa: Time