Home » D:News » Fosilele unei noi specii de dinozaur, supranumit „Hellboy”, descoperite în Canada

Publicat: 07.06.2015
Fosilele unei noi specii de dinozaur cu coarne, supranumit "Hellboy", în onoarea unui celebru personaj din revistele de benzi desenate, au fost identificate de oamenii de ştiinţă, pe baza unui craniu descoperit în provincia canadiană Alberta, informează maxisciences.com.

Familia dinozaurilor continuă să se mărească şi a primit în rândul ei un specimen care este departe de a fi banal. Paleontologii l-au denumit „Hellboy”, datorită asemănării sale cu renumitul personaj omonim din revistele de benzi desenate.

La fel ca acel personaj, dinozaurul respectiv avea două coarne scurte deasupra ochilor. Asemănarea sa cu dinozaurii triceratops i-a făcut pe cercetători să creadă timp de mai mulţi ani că scheletul descoperit în Canada aparţinea unui animal din această specie. Recent, savanţii au ajuns la concluzia că „Hellboy” reprezintă o specie distinctă şi i-au atribuit o denumire ştiinţifică oficială: Regaliceratops peterhewsi.

Identificarea noii specii a fost posibilă graţie unui craniu descoperit în 2005, pe malul râului canadian Oldman, în sudul provinciei Alberta. A fost nevoie de mulţi ani pentru extragerea scheletului, lung de 60 de metri, care era încastrat într-o rocă extrem de dură.

Operaţiunea de extragere a scheletului a fost coordonată de Caleb Brown, paleontolog la Muzeul Royal Tyrell din oraşul Drumheller. Studiul cercetătorilor canadieni a fost publicat în revista Current Biology.

Cercetătorii consideră că „Hellboy” este unul dintre cei mai interesanţi dinozauri descoperiţi până în prezent. Aceşti dinozauri au trăit în urmă cu 68 milioane de ani, în Cretacic. „Hellboy” avea o înălţime similară cu aceea a rinocerilor actuali şi prezenta la nivelul capului două coarne scurte şi un corn mai lung, de 28 centimetri, la nivelul nasului. Era înzestrat, de asemenea, cu un guler uriaş, alcătuit din plăci osoase triunghiulare. Acel guler osos era folosit mai mult pentru a-i impresiona pe rivali şi mai puţin în scopuri defensive.