Viteza se apropie de viteza record reuşită de trenurile Maglev ale japonezilor, care anul acesta au circulat cu 590 de kilometri pe oră. Tehnologia chineză ar permite transportul feroviar la o viteză de două ori mai mare decât cea a majorităţii trenurilor din Statelor Unite.
”Acum avem propriul sistem de tracţiune sincronă cu magnet permanent, cu drepturi depline de proprietate intelectuală, care marchează un nou capitol în istoria căilor ferate de mare viteză din China”, a precizat Ding Rongjun, şeful institutului de cercetare care a dezvoltat tehnologia.
Sistemul are la bază un motor care foloseşti magneţi permanenţi pentru propulsarea trenurilor. Prin urmare, acest nou sistem de tracţiune de 690 de kilowaţi are semnificativ mai puţine părţi, este mai uşor şi mai eficient, ceea ce permite trenurilor chineze de mare viteză să circule cu 50% mai repede.
Spre deosebire de sistemul folosit de trenurile Maglev, sistemul chinez presupune rămânerea în contact cu şina, ceea ce înseamnă că acesta se supune efectelor de frecare.
Noua tehnologie a fost dezvoltată de CRRC Corp, cel mai mare producător de trenuri din China, pe o perioadă de circa 12 ani.
Sursă: Science Alert