Home » D:News » Limbajul SECRET al piloţilor şi însoţitorilor de zbor. Ce se ASCUNDE în spatele cuvintelor pe care tu le consideri banale

Limbajul SECRET al piloţilor şi însoţitorilor de zbor. Ce se ASCUNDE în spatele cuvintelor pe care tu le consideri banale

Autor: Mihaela STOICA 08.21.2015
Limbajul SECRET al piloţilor şi însoţitorilor de zbor. Ce se ASCUNDE în spatele cuvintelor pe care tu le consideri banale
Piloţii şi însoţitorii de zbor folosesc un limbaj codificat pentru a indica diverse obiecte sau acţiuni în avion. Deşi sunt cuvinte normale, ele nu au niciun sens când le auzi folosite de echipajul avionului.

Echipajele avioanelor britanice folosesc cuvinte codificate pentru a se referi la acţiuni, părţi ale avionului sau membri ai echipajului, atunci când vorbesc în interiorul avionului. Pentru profani, ele nu au niciun sens, deşi sunt cuvinte normale, scrie Daily Mail.

„Whizzer” este termenul folosit pentru unitatea de energie auxiliară, un mic motor aflat în coada avionului care alimentează sistemele electrice şi aparatele de aer condiţionat, atunci când motoarele principale sunt oprite. Numele i se trage de la zgomotul pe care îl face.

„Greutăţile” nu se referă la nişte persoane grase, ci la piloţii de rezervă prezenţi pe zborurile lungi, care îi înlocuiesc pe cei principali.

„Două într-una” (there-and-back) se referă la o cursă care pleacă şi se întoarce înapoi în aceeaşi zi. Piloţii şi însoţitorii de zbor preferă aceste zboruri, pentru că nu mai pierd o noapte în hotel, la destinaţie, pentru ca apoi să zboare acasă abia a doua zi.

„Regizorul” se referă la controlorul de trafic aerian care stabileşte ordinea şi locul de aterizare în aeroporturile aglomerate.

„Cutia cu păcate” (sin bin) este zona de lângă piste unde un avion poate fi trimis să aştepte, pentru a face loc altor avioane. Avioanele trimise acolo să aştepte au de obicei restricţii cauzate de aglomerarea traseului de zbor sau a vremii proaste de la destinaţie.

„Şinele” se referă la rutele de zbor foarte aglomerate dintre Europa şi America de Nord. Aceste trasee sunt schimbate în fiecare zi, în funcţie de vânt, zile sau anotimpuri şi puterea curenţilor de aer.

„All-call” se referă la procedura de armare-dezarmare care asigură faptul că ieşirile de urgenţă şi saltelele de coborâre funcţionează.

Nivelul de zbor se referă la altitudinea la care se zboară şi se măsoară în mii de picioare. Astfel, nivelul de zbor 330 înseamnă o altitudine de 33.000 de picioare, adică aproximativ 10.000 de metri.

Timpul EFC se referă la momentul în care echipajul este eliberat dintr-o procedură de aşteptare – de exemplu aşteptare la sol. EFC înseamnă „expected further clearence”.

„Cap de mort” (deadhead) se referă la un pilot sau un însoţitor de zbor care trebuie să se relocheze pentru a prelua un zbor, un fel de navetist către locul de muncă. De exemplu, cineva care trebuie să ajungă la New York pentru a munci pe un zbor de acolo către Los Angeles.

Rampa se referă la zonele de mişcare ale avionului cele mai apropiate de terminal.

Cele mai noi articole
Scheletul victimei unei crime „misterioase” a fost descoperit lângă un monument similar celui de la Stonehenge
Scheletul victimei unei crime „misterioase” a fost descoperit lângă un monument similar celui de la Stonehenge
Justiția germană: ”Autopilotul” de la Tesla reprezintă reclamă falsă
Justiția germană: ”Autopilotul” de la Tesla reprezintă reclamă falsă
Astronomii au descoperit o „structură cosmică” care are o rază de 1,4 miliarde de ani-lumină
Astronomii au descoperit o „structură cosmică” care are o rază de 1,4 miliarde de ani-lumină
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Rusia vrea să producă până la 200 de milioane de doze din ceea ce poate deveni primul vaccin anticoronavirus
Rusia vrea să producă până la 200 de milioane de doze din ceea ce poate deveni primul vaccin anticoronavirus
Roscosmos nu va colabora cu NASA pentru programul Artemis
Roscosmos nu va colabora cu NASA pentru programul Artemis
Testarea COVID-19 poate deveni o afacere. Care este preţul unui test la privat
Testarea COVID-19 poate deveni o afacere. Care este preţul unui test la privat
Fabrica Bosch de la Blaj atinge pragul de 25 milioane de senzori de oxigen
Fabrica Bosch de la Blaj atinge pragul de 25 milioane de senzori de oxigen
Anunțul făcut de Twitter după ce conturile lui Elon Musk, Bill Gates și Jeff Bezos au fost atacate
Anunțul făcut de Twitter după ce conturile lui Elon Musk, Bill Gates și Jeff Bezos au fost atacate
Un studiu dezvăluie cât va atinge populaţia globală înainte să scadă până la sfârşitul secolului
Un studiu dezvăluie cât va atinge populaţia globală înainte să scadă până la sfârşitul secolului
O nouă fotografie oferă noi detalii despre interiorul smartphone-ului OnePlus Nord
O nouă fotografie oferă noi detalii despre interiorul smartphone-ului OnePlus Nord
Fabricus, instrumentul lansat de Google pentru descifrarea hieroglifelor cu ajutorul Machine Learning
Fabricus, instrumentul lansat de Google pentru descifrarea hieroglifelor cu ajutorul Machine Learning
O veveriţă a fost testată pozitiv pentru ciuma bubonică în SUA. Autoritățile americane au emis o alertă
O veveriţă a fost testată pozitiv pentru ciuma bubonică în SUA. Autoritățile americane au emis o alertă
Cercetătoarea Ada Hajdu, decorată post-mortem cu ordinul „Meritul Cultural”
Cercetătoarea Ada Hajdu, decorată post-mortem cu ordinul „Meritul Cultural”
EUROPAFest. Concerte de jazz și muzică clasică transmise live în cadrul primului festival de la începutul pandemiei
EUROPAFest. Concerte de jazz și muzică clasică transmise live în cadrul primului festival de la începutul pandemiei
Speranțe spulberate. Mormântul Cleopatrei nu a fost descoperit
Speranțe spulberate. Mormântul Cleopatrei nu a fost descoperit
Dispozitivul inventat de inginerul care a creat ABS-ul ar putea opri pandemia COVID-19
Dispozitivul inventat de inginerul care a creat ABS-ul ar putea opri pandemia COVID-19
Cheaguri de sânge în ”aproape fiecare organ” descoperite în urma autopsiilor persoanelor care au murit de COVID
Cheaguri de sânge în ”aproape fiecare organ” descoperite în urma autopsiilor persoanelor care au murit de COVID