Home » D:News » Un satelit creat pentru a detecta undele gravitaţionale, descrise de Einstein în urmă cu 100 de ani, lansat cu succes – VIDEO

Autor: Mihaela STOICA 12.03.2015
Lisa Pathfinder, un satelit european care a fost creat pentru a detecta undele gravitaţionale, a căror existenţă a fost teoretizată în premieră de Albert Einstein, a decolat cu succes, joi, din Guyana franceză, informează site-ul 20minutes.fr.

Descrise de Einstein, undele gravitaţionale nu au fost niciodată atât de aproape de a fi detectate de om. Satelitul european Lisa Pathfinder, conceput pentru a deschide calea spre detectarea acestor deformări ale vectorului spaţiu-timp, cauzate de forţa de gravitaţie, a ajuns pe prima sa orbită prestabilită, după ce a fost lansat cu ajutorul unei rachete Vega, a anunţat compania Arianespace.

Aceasta a fost cea de-a şasea lansare pentru acest lansator european uşor, care a zburat în spaţiu pentru prima dată în februarie 2012. Toate cele şase misiuni efectuate cu lansatorul Vega au fost reuşite.

Vega a decolat joi, la ora 07.04 (ora României, n.r.), din Kourou, aşa cum era prevăzut. Programată iniţial pentru miercuri, lansarea a fost amânată din cauza unei probleme tehnice temporare la nivelul superior al rachetei.

La finalul celor şase manevre de ridicare a orbitei, ce vor fi efectuate pe parcursul următoarelor două săptămâni, Lisa Pathfinder va călători apoi în spaţiu timp de şase săptămâni pentru a atinge orbita sa operaţională, situată la aproximativ 1,5 milioane de kilometri de Terra, în direcţia Soarelui.

Lisa Pathfinder reprezintă o misiune a Agenţiei Spaţiale Europene (ESA), concepută pentru a pregăti calea spre un viitor observator spaţial care va avea misiunea de a detecta faimoasele unde gravitaţionale, descrise într-o teorie formulată de Albert Einstein.

În urmă cu un secol, celebrul fizician a demonstrat în calculele sale că, sub efectul forţei gravitaţionale, materia aflată în mişcare curbează vectorul spaţiu-timp. Ea declanşează unde care se deplasează prin spaţiu la fel ca valurile de mică intensitate provocate la suprafaţa apei de căderea unei pietre.