Home » D:News » Astronomii americani au descoperit noi structuri cosmice gigantice. „Sunt cele mai mari de până acum”

Autor: Alin Motogna 03.21.2016
Sistemele recent identificate au un diametru de până la 400.000 de ani-lumină.

Astronomii din cadrul Insitutului Tehnologic din California, SUA, au descoperit un nou tip de galaxii spiralate gigantice. Deşi, iniţial, aceste structuri păreau să se afle la o distanţă destul de mică faţă de Calea Lactee, ele sunt poziţionate, de fapt, mult mai departe decât s-ar fi aşteptat oamenii de ştiinţă.

Sistemele, denumite „galaxii spiralate superluminoase”, au mase chiar şi de 10 ori mai mari decât cea a sistemului nostru solar şi sunt, în unele cazuri, de 14 ori mai luminoase decât Calea Lactee. Mai mult decât atât, structurile identificate au o activitate mult mai intensă faţă de galaxia noastră, putând să producă masă stelară într-o cantitate mai mare chiar şi de 65 de ori.

„Tocmai am descoperit cele mai luminoase, mai masive şi mai mari galaxii de până acum. Este ca şi cum am fi identificat o nouă specie de animal, de dimensiunea unui elefant, care, până acum, a trecut neobservată prin faţa zoologilor”, susţine astronomul Patrick Ogle.

Descoperirea a fost făcută în cadrul NASA/IPAC Extragalactic Database (NED), o bază de date care conţine informaţii despre aproximativ 100 de milioane de galaxii. Echipa de cercetare a analizat 1616 structuri aflate la o distanţă de circa 3,5 miliarde de ani-lumină faţă de Calea Lactee. Printre acestea au fost identificate 53 de galaxii spirală, care nu se încadrau în nicio categorie cunoscută lumii ştiinţifice.

Rezultatele cercetărilor îi va ajuta pe astronomi să înţeleagă mai bine modul în care se formează şi evoluează galaxiile. Mai mult decât atât, ei speră să afle care este originea structurilor gigantice de formă spiralată.

Vă mai recomandăm şi: Ce s-ar întâmpla cu organismul nostru în cazul în care ne-am teleporta? – VIDEO