Home » D:News » De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă

De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă

De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă
Publicat: 24.08.2017
Indiferent de mijlocul de transport în comun preferat, fie că este autobuz, metrou, tramvai sau tren, toate au acelaşi lucru în comun: materialul care îmbracă scaunele este inestetic, rareori lăsând o impresie bună asupra călătorilor.

Potrivit BBC, acestea sunt câteva aspecte care „scuză” înfăţişarea tapiţeriei:

Scuza 1: Constrângerile de proiectare

Materialul trebuie să fie durabil (cel puţin câţiva ani), uşor de curăţat, să reziste la pete, dar să le şi „ascundă” – materialul trebuie să pară curat, chiar dacă nu este. Cel mai important: trebuie să fie sigur pentru călători: focul, fumul şi procesul de ardere pot fi fatale pentru oameni, în special la câţiva metri sub pământ, într-un tunel prost ventilat, scrie Medafax.

Din fericire, există un supermaterial care salvează ziua: mocheta, faimoasa „îmbrăcăminte” a scaunelor din mijloacele de transport în comun din Marea Britanie.

Scuza 2: Procesul de proiectare

Un design pentru un nou vagon de cale ferată este o mare provocare pentru o firmă de design precum Wallace Sewell, iar un vagon updatat de tipul Tube nu este genul de sarcină tipică pentru un designer textil.

În schimb, majoritatea designerilor lucrează pentru companii private sau linii mici municipale. Deci, modelul, ca bun civic, nu este o prioritate primordială.

Munca pentru un model tipic implică proiectorul autobuzului sau vagonului, producătorul scaunului, o echipă de design (internă sau externă) şi reprezentanţi ai sistemului de transport – uneori 3 – 4 reprezentanţi din fiecare grup lucrează la design.

Potrivit directorului de Vânzări în Transport al Camira Fabrics, James Newton, procesul poate dura între 18 luni şi 2 ani. Deci, cu o asemenea durată de timp, rareori mai contează aspectul tapiţeriei.

Scuza 3: Moda este trecătoare

Materialele şi ţesăturile folosite în mijloacele de transport încearcă să urmeze trendul, la fel ca orice alte mărfuri, cu nume mari de artişti şi designeri luptându-se să creeze următoarea mochetă clasică. Dar când trendurile în modă sunt subevaluate, la fel este şi modelul tapiţeriei scaunul din tren sau metrou.

Problema este că trendurile în modă nu sunt la fel de rezistente ca materialul necesar acestui tip de tapiţerie, care poate rezista cel puţin un deceniu. Moda este efemeră.

Achitare: Când este făcut bine, este foarte bine

Standardele după care este creat orice model de tapiţerie pentru autobuze aparţin transportului în comun din Londra.

Mochetele din Londra sunt atât de populare, încât modelele, cele moderne şi istorice, sunt disponibile la vânzare, pentru public. Deşi pare improbabil ca cineva să poarte haine cu modelele tapiţeriilor din metrou sau tramvai, este de reţinut faptul că britanicii sunt, în mod inexplicabil, înnebuniţi după trenuri.

Cu siguranţă, într-o zi ne vom uita în urmă la modele tapiţeriilor din autobuz şi le vom considera clasice şi veşnice precum blugii skinny.

Sursa: Medafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Electricitatea a fost observată cum curge „ca un lichid” în metale ciudate
Electricitatea a fost observată cum curge „ca un lichid” în metale ciudate
ANALIZĂ EXCLUSIV pentru DESCOPERĂ.ro – Petre Roman: Un secol al lumii românești faţă în faţă cu Europa sau despre cât de greu este să învingi incertitudinea acumulată în istorie
ANALIZĂ EXCLUSIV pentru DESCOPERĂ.ro – Petre Roman: Un secol al lumii românești faţă în faţă cu Europa sau ...
Panouri solare versus împădurire: care strategie combate mai eficient încălzirea globală?
Panouri solare versus împădurire: care strategie combate mai eficient încălzirea globală?
După o absență de peste 50 de ani, americanii se întorc pe Lună
După o absență de peste 50 de ani, americanii se întorc pe Lună
Aerul poluat de pe autostrăzi crește tensiunea arterială
Aerul poluat de pe autostrăzi crește tensiunea arterială
O substanță găsită în Ozempic ajută dependenții de alcool, spun cercetătorii
O substanță găsită în Ozempic ajută dependenții de alcool, spun cercetătorii
Test de cultură generală. Care e cel mai lung cuvânt din lume?
Test de cultură generală. Care e cel mai lung cuvânt din lume?
Cum a început timpul și cum se va sfârși?
Cum a început timpul și cum se va sfârși?
Adevărata poveste a crimelor Națiunii Osage, spusă după un secol. Detaliile odioase ale unuia dintre cele mai prospere triburi din SUA
Adevărata poveste a crimelor Națiunii Osage, spusă după un secol. Detaliile odioase ale unuia dintre cele mai prospere ...
Constituţia din Transilvania care i-a marginalizat pe români mai bine de 150 de ani
Constituţia din Transilvania care i-a marginalizat pe români mai bine de 150 de ani
ONU transmite că legile anti-LGBTQ+ împiedică eliminarea HIV și SIDA
ONU transmite că legile anti-LGBTQ+ împiedică eliminarea HIV și SIDA
Un mic bar din Irlanda de Nord a eclipsat toate reclamele de Crăciun
Un mic bar din Irlanda de Nord a eclipsat toate reclamele de Crăciun
„Cea mai bătrână mamă din Africa” a născut gemeni. Ce vârstă are?
„Cea mai bătrână mamă din Africa” a născut gemeni. Ce vârstă are?
Băncile americane fac milioane de dolari din vânzarea de credite pe care clienţii nu le pot rambursa
Băncile americane fac milioane de dolari din vânzarea de credite pe care clienţii nu le pot rambursa
Am putea folosi găurile negre ca baterii reîncărcabile sau reactoare nucleare?
Am putea folosi găurile negre ca baterii reîncărcabile sau reactoare nucleare?
Robert De Niro are întotdeauna ceva de făcut. „Cu cât îmbătrânești, cu atât știi mai multe”
Robert De Niro are întotdeauna ceva de făcut. „Cu cât îmbătrânești, cu atât știi mai multe”
Ce se întâmplă în corpul uman atunci când mâncăm prea mult?
Ce se întâmplă în corpul uman atunci când mâncăm prea mult?
Mersul cu o viteză mai mare de 4 km/h, asociat cu un risc redus de diabet de tip 2
Mersul cu o viteză mai mare de 4 km/h, asociat cu un risc redus de diabet de tip 2