Home » D:News » De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă

De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă

Descopera 08.24.2017
De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă
Indiferent de mijlocul de transport în comun preferat, fie că este autobuz, metrou, tramvai sau tren, toate au acelaşi lucru în comun: materialul care îmbracă scaunele este inestetic, rareori lăsând o impresie bună asupra călătorilor.

Potrivit BBC, acestea sunt câteva aspecte care „scuză” înfăţişarea tapiţeriei:

Scuza 1: Constrângerile de proiectare

Materialul trebuie să fie durabil (cel puţin câţiva ani), uşor de curăţat, să reziste la pete, dar să le şi „ascundă” – materialul trebuie să pară curat, chiar dacă nu este. Cel mai important: trebuie să fie sigur pentru călători: focul, fumul şi procesul de ardere pot fi fatale pentru oameni, în special la câţiva metri sub pământ, într-un tunel prost ventilat, scrie Medafax.

Din fericire, există un supermaterial care salvează ziua: mocheta, faimoasa „îmbrăcăminte” a scaunelor din mijloacele de transport în comun din Marea Britanie.

Scuza 2: Procesul de proiectare

Un design pentru un nou vagon de cale ferată este o mare provocare pentru o firmă de design precum Wallace Sewell, iar un vagon updatat de tipul Tube nu este genul de sarcină tipică pentru un designer textil.

În schimb, majoritatea designerilor lucrează pentru companii private sau linii mici municipale. Deci, modelul, ca bun civic, nu este o prioritate primordială.

Munca pentru un model tipic implică proiectorul autobuzului sau vagonului, producătorul scaunului, o echipă de design (internă sau externă) şi reprezentanţi ai sistemului de transport – uneori 3 – 4 reprezentanţi din fiecare grup lucrează la design.

Potrivit directorului de Vânzări în Transport al Camira Fabrics, James Newton, procesul poate dura între 18 luni şi 2 ani. Deci, cu o asemenea durată de timp, rareori mai contează aspectul tapiţeriei.

Scuza 3: Moda este trecătoare

Materialele şi ţesăturile folosite în mijloacele de transport încearcă să urmeze trendul, la fel ca orice alte mărfuri, cu nume mari de artişti şi designeri luptându-se să creeze următoarea mochetă clasică. Dar când trendurile în modă sunt subevaluate, la fel este şi modelul tapiţeriei scaunul din tren sau metrou.

Problema este că trendurile în modă nu sunt la fel de rezistente ca materialul necesar acestui tip de tapiţerie, care poate rezista cel puţin un deceniu. Moda este efemeră.

Achitare: Când este făcut bine, este foarte bine

Standardele după care este creat orice model de tapiţerie pentru autobuze aparţin transportului în comun din Londra.

Mochetele din Londra sunt atât de populare, încât modelele, cele moderne şi istorice, sunt disponibile la vânzare, pentru public. Deşi pare improbabil ca cineva să poarte haine cu modelele tapiţeriilor din metrou sau tramvai, este de reţinut faptul că britanicii sunt, în mod inexplicabil, înnebuniţi după trenuri.

Cu siguranţă, într-o zi ne vom uita în urmă la modele tapiţeriilor din autobuz şi le vom considera clasice şi veşnice precum blugii skinny.

Sursa: Medafax

Cele mai noi articole
Un studiu clinic sugerează că depresia ar putea fi tratată cu gaz ilariant
Un studiu clinic sugerează că depresia ar putea fi tratată cu gaz ilariant
Unde se poate respira cel mai curat aer din Europa
Unde se poate respira cel mai curat aer din Europa
Colaborare între Facebook și Oculus pentru a crea ochelarii smart ai viitorului
Colaborare între Facebook și Oculus pentru a crea ochelarii smart ai viitorului
O nouă generație de capre negre a apărut în Parcul Național Retezat
O nouă generație de capre negre a apărut în Parcul Național Retezat
Noi focare de COVID-19 din China amenință principalul port din Statele Unite
Noi focare de COVID-19 din China amenință principalul port din Statele Unite
Earth 300, iahtul care promite că va „salva lumea”
Earth 300, iahtul care promite că va „salva lumea”
Tendințele care vor defini viitorul companiilor
Tendințele care vor defini viitorul companiilor
O statuie veche de 1.800 de ani a fost găsită într-un oraș antic din Turcia
O statuie veche de 1.800 de ani a fost găsită într-un oraș antic din Turcia
Criză alimentară în Coreea de Nord. Cât a ajuns să coste un pachet de cafea
Criză alimentară în Coreea de Nord. Cât a ajuns să coste un pachet de cafea
O teorie faimoasă a lui Stephen Hawking, confirmată de oamenii de știință
O teorie faimoasă a lui Stephen Hawking, confirmată de oamenii de știință
Vremea va fi caniculară în următoarele săptămâni. La cât vor ajunge temperaturile?
Vremea va fi caniculară în următoarele săptămâni. La cât vor ajunge temperaturile?
Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina – FOTO
Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina – FOTO
Concediu spontan pentru angajaţi, o nouă tendință pe piața muncii
Concediu spontan pentru angajaţi, o nouă tendință pe piața muncii
Kim Jong-Un: Coreea de Nord să fie pregătită atât pentru „dialog”, cât şi pentru „confruntare” cu SUA
Kim Jong-Un: Coreea de Nord să fie pregătită atât pentru „dialog”, cât şi pentru „confruntare” cu SUA
Amuletă antică pentru protecție împotriva deochiului și a demonilor, redescoperită după 40 de ani
Amuletă antică pentru protecție împotriva deochiului și a demonilor, redescoperită după 40 de ani
Un pescar a fost aproape înghițit de viu de o balenă cu cocoașă. „Până aici mi-a fost, o să mor”
Un pescar a fost aproape înghițit de viu de o balenă cu cocoașă. „Până aici mi-a fost, o să mor”
Un vaccin împotriva maladiei Alzheimer, primul de acest fel, a trecut de ultimul stadiu al studiilor clinice umane
Un vaccin împotriva maladiei Alzheimer, primul de acest fel, a trecut de ultimul stadiu al studiilor clinice umane
Evaluare Națională 2021. Reguli de organizare și sfaturi pentru elevi. Cum să îţi gestionezi emoţiile?
Evaluare Națională 2021. Reguli de organizare și sfaturi pentru elevi. Cum să îţi gestionezi emoţiile?