Home » D:News » Pisicile lichide, penisul feminin şi vaginul masculin. Iată câştigătorii Premiilor Ig Nobel, descoperirile care ”mai întâi te amuză, apoi îţi dau de gândit”

Autor: Oana Bujor 09.16.2017
În timpuri străvechi, pisicile erau venerate precum zeii, iar recent o lucrare ştiinţifică sugerează că speciile de feline ar putea transcede limitele fizicii. Pentru lucrare, cercetătorii au primit premiul Ig Nobel 2017.

Ceremonia de premiere pentru cercetările care ”mai întâi te amuză, apoi îţi dau de gândit” a avut loc în cadrul Universităţii Harvard. Printre cele 10 premii este inclus cel pentru pace, oferit unei echipe din Elveţia pentru descoperirea modului în care didgeridoo (un instrument aborigen din Australia) reduce sforâitul. De asemenea, premiul pentru economie a fost acordat unei investigaţii privind modul în care interacţiunea cu un crocodil afectează dorinţa persoanelor de a paria, relatează The Guardian.

James Heathcote a primit premiul pentru anatomie în urma oferirii răspunsului la întrebarea ”De ce bărbaţii bătrâni au urechile mari”. Răspunsul este simplu: acestea nu continuă să crească, ci gravitaţia le întinde.

Marc-Antoine Fardin, din cadrul Universităţii Paris Diderot, este singurul autor al lucrării privind pisicile care pot transcede limitele fizicii. Inspiraţia pentru realizarea studiului i-a venit după ce a urmărit mai multe filmuleţe pe internet în care pisicile încercau să umple un anumit spaţiu sau container. Studiul lui Fardin explorează modul în care poate fi calculat  ”numărul Knudsen” al unei pisici.

Alţi premianţi, printre care şi neurologii francezi, au descoperit existenţa unui circuit cerebral care are legătură cu aversiunea pentru brânză. Cercetătorii italieni au fost premiaţi pentru lucrarea privind modul în care mulţi gemeni identici nu se pot deosebi atunci când privesc imagini cu ei. De asemenea, cercetătorii au primit şi premiul pentru descoperirea unui penis feminin şi a unui vagin masculin în interiorul unei insecte din peşterile din Brazilia.