Maşina care se conduce singură şi autobuzul în care se lucrează. ce puteţi vedea la un târg universitar de joburi din România

26 10. 2017, 01:03
Peste 50 de companii le oferă studenţilor şi absolvenţilor interesaţi sute de oferte de practică, internship-uri şi posibilităţi de angajare, în cadrul celui mai mare târg universitar de joburi din România, “Zilele Carierei”, care este organizat de Universitatea Politehnica din Timişoara, de miercuri până joi, informează Mediafax.
 
Directorul Centrului de Consiliere şi Orientare în Carieră din cadrul Universităţii Politehnica din Timişoara, Florin Bodin, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că prin organizarea acestui târg de joburi, care a ajuns la ediţia cu numărul unsprezece, se doreşte ca studenţii să acumuleze cât mai multă experienţă pentru a se putea angaja mai uşor.
 
“Organizăm acest eveniment pentru că vrem ca studenţii care se află în prag de angajare să aibă cât mai multă experienţă. Companiile vin cu foarte multe oferte, astfel că pe durata facultăţii pot să câştige această experienţă. Avem oferte şi pentru cei care au terminat facultatea, care-şi caută un loc de muncă. Am venit cu noutăţi pentru studenţi, care au posibilitatea de a avea mobilităţi în Serbia. De asemenea, studenţi din Serbia pot veni la noi. Majoritatea ofertelor din cadrul târgului sunt adresate studenţilor de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare”, a afirmat Florin Bodin.
 
În cadrul evenimentului “Zilele Carierei”, au fost prezentate şi o maşină care în viitor va merge singură, precum şi un autobuz în care angajaţii pot lucra în drum spre locul de muncă.
 
“Sunt companii care au adus aici maşini de teste, astfel încât studenţii să vadă produsele fabricate la Timişoara pe maşinile respective. De asemenea, angajatorii din alte localităţi creează condiţii angajaţilor astfel încât inclusiv timpul pe care-l petrec din Timişoara până la Lugoj, de exemplu, să-l petreacă lucrând şi să fie productivi. Deci, au dotat un minibus cu toate dotările necesare să-şi poată desfăşura activitatea inclusiv pe traseul de la serviciu până acasă şi invers, să poată să fie productivi”, a mai explicat Florin Bodin.
 
Maşina care în viitor va merge singură a fost prezentată de către compania Continental Automotive. Este vorba, de fapt, de un Mercedes E Class, pe care au fost instalate sisteme de detecţie pietoni şi detecţie a liniilor de delimitare a benzilor de circulaţie de pe drum, precum şi un radar pentru detectarea participanţilor la trafic. Toate acestea sunt dezvoltate la fabrica din Timişoara.
 
“Este maşina de teste a Continental Automotive Timişoara. Pentru a face maşina să meargă singură, pentru că acesta este scopul final pentru anul 2025, prima dată trebuie să ştim tot ce e în jur: toată fizica din jurul maşinii, ce se mişcă, cu ce viteză se mişcă, unde este, distanţa. Şi pentru a face asta, am montat o cameră stereo sus, în faţă, pe parbriz, care este la fel ca ochiul uman. Încercăm să dotăm maşina cu tot ce se poate, în toate direcţiile, ca să avem o vedere panoramică în jurul maşinii, să ştim ce e în jurul maşinii, cât de departe e. Urmând ca apoi colegii ingineri să realizeze sistemul de răspuns: e un obiect acolo, vine cu viteza asta, dacă nu pun frână se întâmplă asta, etc. La bază stau mai mulţi algoritmi foarte inteligenţi făcuţi de colegii noştri. Aici, la Timişoara se lucrează la maşina care se conduce singură. Colegii mei au mers şi la teste în Germania şi ne apropiem de momentul final, la asta lucrăm”, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, Alexandru Galea, din partea Continental Automotive Timişoara.
 
În ceea ce priveşte autobuzul în care angajaţii lucrează în drum spre locul de muncă, acesta aparţine companiei Honeywell, care are o fabrică la Lugoj, în care lucrează aproximativ 800 de persoane, multe dintre acestea făcând naveta din Timişoara. Potrivit reprezentanţilor companiei, Honeywell consideră timpul petrecut pe drum timp de lucru, astfel că transportă angajaţii la locul de muncă gratuit, cu un autobuz în care au acces la Internet, iar în faţa scaunelor au fost montate mese speciale. Astfel, angajaţii îşi petrec în fabrică doar şapte ore pe zi.