Home » D:News » Una dintre cauzele de deces din România are origini alimentare

Una dintre cauzele de deces din România are origini alimentare

Publicat: 24.04.2018
Un studiu complex a analizat timp de 16 ani informaţii de la mai mult de 86.000 de femei şi 17.000 de bărbaţi care nu manifestau hipertensiune arterială la începutul studiului.Toţi participanţii au fost profesionişti din domeniul sănătăţii care au fost chestionaţi despre dietele lor şi metodele de gătit. Iată concluziile la care au ajuns cercetătorii cu privire la consumul de carne şi hipertensiunea arterială.

În timpul studiului, aproximativ 37.000 de persoane au dezvoltat hipertensiune arterială. Atunci când cercetătorii au analizat participanţii care au raportat că servesc carne de cel puţin două ori pe săptămână, au descoperit următoarele lucruri: oamenii care au raportat consumul de carne de vită la grătar sau prăjită, carne de pui sau de peşte de mai mult de 15 ori pe lună au avut cu până la 17% mai multe şanse de a dezvolta hipertensiune arterială în timpul perioadei de studiu, comparativ cu persoanele care au mâncat aceste alimente mai puţin de patru ori pe lună. Cei care au spus că au avut tendinţa de a consuma carnea bine făcută au avut cu 15% mai multe şanse de a dezvolta hipertensiune arterială decât cei care au afirmat că preferă carnea făcută uşor în sânge.

Cu toate acestea… de ce carnea la grătar ridică riscul de tensiune arterială crescută?

În studiile pe animale, cercetătorii au descoperit că substanţele chimice produse atunci când carnea este gătită la temperaturi ridicate conduce la inflamaţie, stres oxidativ (un proces care poate deteriora celulele) şi rezistenţă la insulină, ceea ce înseamnă că organismul nu răspunde corect insulinei. Chimicalele produse de prepararea la grătar şi alte metode de gătit la temperaturi ridicate au fost de asemenea legate de cancer, atestă studiile. Cu toate acestea, cercetătorii au remarcat faptul că noul studiu a constatat doar o simplă asociere, şi nu poate dovedi cum produce de fapt consumul de carne la grătar  hipertensiune arterială. Sunt necesare studii viitoare pentru a examina în continuare legătura şi pentru a examina alte metode de gătit, cum ar fi coacerea şi prăjirea.

CITEŞTE CONTINUAREA PE CSID!