Home » D:News » Unul dintre cele mai aglomerate roiuri stelare din Calea Lactee, fotografiat de Hubble

05.02.2019
Unul dintre cele mai aglomerate şi strălucitoare roiuri de stele din Calea Lactee, Messier 75, a fost fotografiat recent de telescopul spaţial Hubble, iar imaginea a fost publicată de NASA pe site-ul său, citat de Mediafax.

Messier 75 este un roi sferic, stelele fiind ţinute împreună de gravitaţie. Astfel de roiuri stelare orbitează galaxiile şi se găsesc de obicei la exteriorul acestora, în zone mai puţin aglomerate.

Roiul Messier 75 se găseşte în constelaţia Săgetătorului (Sagittarius), la o distanţă de aproximativ 67.000 de ani lumină de Terra. Majoritatea stelelor din roi, al căror număr este de aproximativ 400.000, se găsesc în nucleu. Acesta este motivul pentru care roiul este unul dintre cele mai dense, iar luminozitatea sa este de aproximativ 180.000 de ori mai mare decât a Soarelui.

Roiul a fost descoperit în 1780 de Pierre Méchain. Messier 75 a fost observat şi de Charles Messier, care l-a adăugat în catalogul său de descoperiri.

Telescopul Hubble, aflat pe orbita joasă a Terrei, este un proiect al agenţiilor spaţiale americană şi europeană – NASA şi ESA – şi este funcţional din 20 mai 1990.