Prima pagină D:News

Nava rusă care va duce turişti către ISS este gata, dar încă nu sunt doritori

Redactia Descopera.ro | 10.26.2019 | ● Vizualizări: 617

Lucrările de construcţie a navei spaţiale Soyuz, care va efectua zboruri turistice către Staţia Spaţială Internaţională (ISS), au fost finalizate, potrivit anunţului făcut de Serghei Krikalev, directorul executiv agenţiei de stat Roscosmos.

„Nava este finalizată, a fost facilitat controlul asupra ei de către o singură persoană, iar unele regimuri de comandă nu vor fi dublate. Îmbunătăţirile se referă la interfaţă, astfel încât să fie mult mai uşor pentru o singură persoană să o dirijeze”, a afirmat Serghei Krikalev, citat de Rador

Directorul executiv a precizat că, în prezent, Roscosmos nu are numele unor potenţiali turişti spaţiali care vor să zboare la bordul acestei capsule.

Potrivit lui Serghei Krikalev, fost cosmonaut care are în palmares şi un record de 803 zile petrecute pe orbită, comandantul acestei misiuni spaţiale va fi un cosmonaut experimentat.

Un zbor şi o şedere de o lună la bordul ISS pentru un turist privat poate costa mai mult de 59 de milioane de dolari, potrivit unei estimări anetrioare făcute de Jeff Devit, directorul financiar al NASA.