Home » D:News » Roscosmos ştie care a fost cauza găurii din Staţia Spaţială Internaţională identificată anul trecut

Autor: Adrian Popovici 09.24.2019
În august 2018, astronauţii au descoperit o gaură de milimetri în fuzelajul Staţiei Spaţiale Internaţionale.

Anul trecut, în luna august, astronauţii de la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale au observat o scădere constantă a presiunii aerului din habitat. La o cercetare amănunţită, aceştia au descoperit o gaură de doi milimetri în capsula Soyuz MS-09, folosită de către Roscosmos pentru a transporta personal către şi de la Staţia Spaţială Internaţională. După ce a fost descoperită gaura, astronauţii au acoperit-o cu răşină epoxidică. De asemenea, astronauţii au efectuat şi o ieşire în afara staţiei pentru a determina dacă cauza acestei fisuri a fost reprezentată de către un microasteroid.

Acest incident a condus la o serie de controverse între oamenii de ştiinţă şi agenţia spaţială rusească (Roscosmos) şi cea americană (NASA). Pericolul pe care această gaură îl reprezenta a condus la necesitatea unei anchete, aceasta fiind desfăşurată de către investigatorii ruşi. Totuşi, la mai bine de un an de la producerea acestui incident, cauza apariţiei găurii este încă necunoscută publicului şi chiar NASA

După cum a declarat Dmitri Rogozin, directorul Roscomos, agenţia din subordinea sa ştie care a fost cauza acestui incident. „Ştim exact ce s-a întâmplat, dar nu o să dezvăluim nimic”, ar fi declarat Rogozin, conform agenţiei de ştiri RIA Novosti, citat de către Science Alert.

Aceeaşi agenţie a făcut public faptul că gaura descoperită în fuzelaj ar fi fost realizată de către un burgiu în timpul asamblării, informaţie care a fost negată de către Dmitri Rogozin. În această situaţie, publicul trebuie să aştepte un răspuns oficial din partea Roscomos legat de această situaţie.

Administratorul NASA, Jim Brindenstine, a declarat că eventualele rezultate ale investigaţiei derulate de către Roscomos trebuie comunicate şi către NASA. „Nu vreau să las ca un astfel de incident să devină un obstacol (n.r. a relaţiei dintre cele două agenţii), dar, nu este acceptabil faptul că există găuri în Staţia Spaţială Internaţională”.

În prezent, relaţia dintre Roscomos şi NASA se dovedeşte extrem de importantă pentru americani. Începând cu anul 2011, atunci când NASA a renunţat la propiul său program de navete spaţiale, Roscomos a oferit servicii de transport a echipajelor umane în spaţiu. Această externalizare a serviciilor are un preţ între 21,3 şi 81,9 milioane de dolari per astronaut cu ocazia fiecărei lansări.

În ceea ce priveşte misunile fără echipaj uman, NASA apelează la serviciile SpaceX şi ale Northrop Grumman. Rapoartele venite din Statele Unite ale Americii arată că NASA este interesată să îşi întărească colaborarea cu companiile private în transportul echipajelor umane, precum Boeing sau SpaceX, dar, din cauza diferitelor probleme, termenele limită pe care acestea şi le-au asumat sunt în pericol de a nu fi atinse.

Directorul Roscosmos declară că nu ar apela niciodată la serviciile SpaceX

Proiect ambiţios al Rusiei: Roscosmos angajează cosmonauţi pentru a-i trimite pe Lună

Eşecul rachetelor spaţiale a costat Rusia 542 milioane de dolari

Incident șocant la Grădina Zoologică din Timişoara. Toți cangurii au fost ucişi de câini
Ce telefoane își pierd mai rapid valoarea?
Urme de pași umani, vechi de 120.000 de ani, au fost descoperite în Arabia Saudită