Home » D:News » După ce a analizat mii de locuinţe, un renumit microbiolog a stabilit la cât timp trebuie să schimbi lenjeria de pat

Publicat: 15.12.2019
Lenjeria de pat trebuie schimbată o dată pe săptămână, potrivit microbiologului Universităţii din New York Philip Tierno, care a efectuat un studiu în mii de case americane, în urma căruia a descoperit că peste 90% dintre locatari "dormeau" cu cel puţin trei factori alergeni detectabili.

Oamenii îşi petrec, în medie, mai mult de o treime din viaţă în pat, dar acel loc se poate transforma rapid într-un „parc botanic” cu bacterii şi fungi, potrivit Business Insider, citat de Mediafax. Dacă aşternuturile sunt lăsate pe pat mai mult de şapte zile, viaţa microscopică din paturi poate îmbolnăvi persoanele care le folosesc.

Recomandarea este subliniată şi de autorii unui studiu publicat în The Journal of Allergy and Clinical Immunology. După ce au testat mii de locuinţe din SUA, cercetătorii au descoperit că în peste 90% dintre acestea sunt cel puţin trei alergeni detectabili care pot provoca boli dintre cele mai grave.

„Chiar dacă nu aveţi alergii în sine, puteţi avea un răspuns alergic”, a spus Tierno.

Motive pentru proliferarea acestor microbi sunt şi căldura şi umezeala (transpiraţia). Aceste condiţii creează ceea ce oamenii de ştiinţă numesc un „mediu de cultură fungică ideal”. Numai pernele singure pot găzdui până la 16 specii de ciuperci fiecare.