Prototipul unui tren diesel produs la Electroputere VFU Pașcani a intrat în ultima etapă de testări

25 06. 2020, 00:00
Prototipul trenului diesel

Prototipul primului automotor produs de Electroputere VFU Pașcani a intrat, în această săptămână, în ultima etapă de testări. Modelul, care este vopsit în modele tradiționale românești, marcând astfel Ziua Națională a Iei, va rula în aceste zile pe căile ferate din Moldova.

Modelul DMU (Diesel Multiple Unit) a ieșit din fabrică purtând motive tradiționale românești frecvent întâlnite în portul popular național care, prin simbolistica lor, reprezintă moștenirea culturală românească, au anunțat reprezentanții companiei, într-un comunicat remis presei.

Trenul, care a intrat în ultima etapă de testări, va rula în aceste zile pe căile ferate din Moldova, sărbătorind totodată și Ziua Națională a Iei.

„Automotorul DMU reprezintă debutul Electroputere VFU Pașcani pe segmentul construcțiilor noi de vehicule feroviare. Ne-am propus, prin această opțiune de identitate vizuală, să sărbătorim atât tradițiile populare românești, dar și tradițiile industriei feroviare naționale per ansamblu. După omologare, acest model va fi disponibil pentru achiziție în mai multe țări din Europa și nu numai, devenind astfel un instrument de promovare a spiritului și școlii de inginerie din România”, a declarat Gruia Stoica, președintele Grupului GRAMPET.

180 de specialiști au lucrat la trenul diesel românesc

Demarat la sfârșitul anului 2014, automotorul DMU a fost proiectat și realizat în concordanță cu prevederile feroviare din Uniunea Europeană, și este rezultatul muncii a peste 180 de specialiști din cadrul Electroputere VFU Pașcani.

Trenul are în componență atât piese și subansamble produse intern, dar și subansamble de la producători de top din Europa. Poate atinge o viteză maximă de circulaţie de 120 km/h și are o capacitate totală de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142).

Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unități special amenajate și echipate pentru persoanele cu dizabilități locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiționat, Wi-Fi și prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinația, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informații relevante.