Home » D:News » Studiu îngrijorător al cercetătorilor din Spania. Câți dintre spanioli au dezvoltat anticorpi pentru noul coronavirus

Publicat: 08.07.2020

Cercetătorii au analizat rezultatele testelor de sânge ale peste 61.000 de spanioli şi au ajuns la concluzia că doar 5% din populaţia ţării a dezvoltat anticorpi.

În Madrid, procentul este în jur de 10%, în timp ce în zonele de coastă mai puţin populate, sub 3% dintre persoane au anticorpi.

Un nou studiu arată că realizarea aşa-numitei imunităţi de grup faţă de noul coronavirus poate fi „de neatins”.

Cercetătorii au descoperit că doar cinci procente din populaţia Spaniei a fost până acum infectată cu SARS-CoV-2 şi a creat anticorpi, scrie Daily Mail.

95% dintre spanioli rămân susceptibili la infecția cu noul coronavirus

Acest număr nu este nici pe departe suficient pentru a se crea imunitatea de grup şi virusul să nu se mai poată răspândi. De asemenea, rezultatele studiului arată că 95% dintre spanioli rămân susceptibili de a contracta COVID-19.

Autorul principal al studiului, dr. Marina Pollán, director al Centrului Naţional pentru Epidemiologie din Spania, a declarat pentru CNN că posibila rată pentru imunizarea de grup ar putea fi în jur de 60%, dar „nu suntem nici măcar aproape de a o atinge”, potrivit Mediafax.

Totuși o echipă de cercetători de la Universitatea din Strasbourg a susținut recent că anticorpii pentru noul coronavirus nu sunt singura dovadă că cineva şi-a revenit după ce a suferit de COVID-19.

Oamenii de ştiinţă au studiat nouă pacienţi confirmaţi pozitiv cu noul coronavirus, provenind din şapte familii, şi opt dintre persoanele care locuiau în aceeaşi gospodărie şi care ulterior au prezentat simptome de COVID-19.

Anticorpii ar putea să nu fie singura dovadă că o persoană a fost infectată cu SARS-CoV-2

Toţi cei nouă pacienţi originali au dezvoltat anticorpi împotriva virusului. Dar dintre rudele lor care s-au îmbolnăvit ulterior, şase au avut rezultate negative pentru anticorpi de COVID-19.

Anticorpii fac parte din răspunsul sistemului imunitar uman la patogeni. Anticorpii acestui pacient, pe care oamenii de științe i-au numit S309, au arătat o abilitate puternică de a se lega și a distruge „proteina S (spike)” din noul coronavirus. Aceasta permite virusului să intre în celule, potrivit unui comunicat al Universității Washington, implicată în cercetare.