Home » D:News » Cercetătorii au găsit cel mai bun loc pentru a vedea stelele. Unde se află

Cercetătorii au găsit cel mai bun loc pentru a vedea stelele. Unde se află

Acest loc se află la 1.200 de kilometri de ocean, în inima Antarcticii.
Publicat: 21.08.2020

Acest loc se află la 1.200 de kilometri de ocean, în inima Antarcticii.

Măsurătorile oamenilor de știință au dus la descoperirea celui mai bun loc din care am putea să studiem stelele, gradul de claritate asupra astrelor din acest punct depășește toate celelalte zone de pe planetă.

Unde se află acest loc? Oamenii de știință explică faptul că acesta se află în Antarctica, la 1.200 de kilometri de ocean, cam în mijlocul continentului. Domul A, așa cum poate fi găsit pe hărți se află la peste 4.000 de metri față de nivelul mării, în interiorul Platoului Antarctic, notează Science Alert.

Un loc aproape imposibil de vizitat

Deși Domul A se dovedește a fi locul cel mai bun pentru observații asupra stelelor, realitatea ne arată faptul că este aproape imposibil să facem asta. De ce? Poziția din interiorul Antarcticii înseamnă că această regiune poate experimenta temperaturi extrem de scăzute, unele ajungând chiar și la -90 de grade Celsius.

„Un telescop situat la Domul A ar putea depăși performanțele unui telescop similar situat în orice alt sit astronomic de pe planetă”, explică Paul Hickson, astronom al Universității British Columbia, Canada.

Același cercetător mai adaugă: „Combinația dintre altitudinea ridicată, temperatura scăzută, perioade lungi de întuneric continuu și o atmosferă excepțional de stabilă, fac din Domul A o locație foarte atractivă pentru astronomia optică și cu raze infraroșii. Un telescop situat acolo ar putea obține imagini mai clare și ar putea detecta obiecte mult mai mici (n.r. față de telescoapele din alte zone)”.

În Antarctica există un telescop care operează deja în condiții extrem de dure, acesta fiind situat pe Domul C, iar cercetătorii iau în calcul construirea unei astfel de instalații științifice și pentru Domul A, asta pentru a putea profita de condițiile astronomice perfecte.

Studiul a fost publicat în Nature.