Home » D:News » NASA amână din nou lansarea telescopului spaţial James Webb, înlocuitorul lui Hubble

Publicat: 18.07.2020

NASA a anunţat o nouă amânare a lansării puternicului telescop spaţial James Webb, în special din cauza problemelor generate de pandemia de COVID-19.

Amânată deja pentru luna martie 2021, lansarea telescopului de mari dimensiuni a fost reprogramată din nou pentru 31 octombrie 2021, potrivit anunțului făcut de NASA.

Proiectat în anii 1990, telescopul James Webb ar fi trebuit să fie lansat inițial în anii 2000, dar problemele de dezvoltare enunțate de Northrop Grumman, principalul său fabricant, a dus la dublarea costurilor, ajungându-se în prezent la aproape 10 miliarde de dolari.

„Webb este cel mai complex observator spaţial din lume şi prioritatea ştiinţifică principală a noastră. Am muncit mult pentru a continua să facem progrese în timpul pandemiei”, a declarat directorul ştiinţific al NASA, Thomas Zurbuchen, potrivit AFP.

După ce va fi lansat de la Centrul Spaţial Kourou, din Guyana Franceză, Webb va pleca într-o călătorie de 1,6 milioane de kilometri dincolo de Pământ, înainte de a-și stabili orbita în jurul Soarelui.

James Webb poate desluși misterele Universului

Misiunea sa este de a oferi răspunsuri la întrebările fundamentale despre originile cosmosului.

Telescopul spaţial James Webb (JWST) va fi cel care va cerceta două dintre cele mai bune candidate privind existenţa vieţii extraterestre, Europa şi Enceladus. Telescopul este de 100 de ori mai puternic decât predecesorul, telescopul spaţial Hubble, care şi-a depăşit deja perioada de utilizare preconizată.

Specialiștii speră ca telescopul de mari dimensiuni să poată identifica zone de la suprafaţă şi din subteran, unde s-ar putea dezvolta viaţa, inclusiv de pe Marte. De asemenea, telescopul va cerceta şi Proxima b, unde cercetătorii consideră că ar putea exista viaţă. De asemenea, instrumentul va cerceta dacă vreuna dintre planetele din Sistemul TRAPPIST-1 deţine o atmosferă bogată în oxigen.

Unul dintre elementele principale ale telescopului, oglinda, care măsoară aproximativ 6,4 metri, se află în pline teste. Scopul acesteia este de a detecta lumina slabă a stelelor și galaxiilor îndepărtate.

Giganticul telescop James Webb ar putea dezvălui secretul Planetei Roşii