Home » D:News » 74 de cameleoni, descoperiți în bagajele unui bărbat pe aeroportul din Viena. Cum erau ascunse reptilele

Sursa foto: Bundesministerium für Finanzen
Publicat: 27.01.2021

Un bărbat care încerca să transporte ilegal 74 de cameleoni dintr-o specie protejată a fost prins de autoritățile unui aeroport din Austria. Reptilele erau ascunse în șosete și recipiente goale de înghețată în bagajele bărbatului.

Bărbatul a fost prins de ofițerii vamali pe aeroportul din Viena, după ce călătorise din Tanzania cu escală în Etiopia. După ce autoritățile i-au confiscat reptilele, cameleonii au fost duși la grădina zoologică Schönbrunn din Viena, însă trei animale au murit între timp.

Reprezentanții grădinii zoologice au declarat că reptilele proveneau din Munții Usambara din Tanzania.

Majoritatea cameleonilor sunt protejați prin CITES

Oamenii colectează în mod regulat cameleoni din Munții Usambara pentru a-i vinde pe piața animalelor exotice, însă nu toți o fac mod legal. Comerțul legal cu animale necesită autorizații speciale, iar autoritățile limitează numărul de cameleoni care pot fi colectați și exportați, potrivit unui raport publicat în 2011 în jurnalul Herpetological Conservation and Biology. Animalele se confruntă cu pierderea accelerată a habitatelor, așa că dacă prea mulți cameleoni sunt extrași dintr-o regiune, specia ar putea în cele din urmă să dispară.

Majoritatea cameleonilor sunt protejați prin Articolul 2 al Convenției privind Comerțul Internațional cu Specii Periclitate de Faună și Floră Sălbatică (CITES), astfel că sunt necesare mai multe certificate pentru a face comerț în mod legal cu aceste animale, potrivit Live Science.

Ce amendă va primi bărbatul

Pentru faptul că a ascuns cameleonii în șosete și recipiente de înghețată, bărbatul va trebui să plătească o amendă de 6.000 de euro, a transmis Ministerul de Finanțe al Austriei printr-un comunicat de presă.

Grădina zoologică nu a precizat ce specie de cameleoni a încercat să transporte bărbatul, însă reprezentanții instituției au spus că reptilele variau de la pui de doar 1 săptămână până la adulți.

Ce au găsit polițiștii în locuința unuia dintre cei mai mari tâlhari de artefacte arheologice din istoria europeană