Analiză CNN: Ar putea să devină Emma Raducanu prima sportivă miliardară?

15 09. 2021, 00:00
Sursa foto: Profimedia

Victoria de la US Open a Emmei Răducanu i-a adus 2,5 milioane de dolari. Dar tânăra de 18 ani este pe cale să facă mult mai mult din acordurile de sponsorizare, scrie CNN.

„Cred că Emma Răducanu va câștiga mult peste 100 de milioane de dolari în următorul an calendaristic. Îi va eclipsa pe toți”, a declarat Jonathan Shalit, președintele Grupului InterTalent, o agenție de gestionare a talentelor din Londra.

Shalit, care l-a reprezentat pe boxerul britanic dublu medaliat cu aur la olimpiade Nicola Adams, a adăugat că cele mai mari mărci din lume vor „dărâma ușa Emmei”. Acest lucru ar putea duce la acorduri de sponsorizare profitabile din modă, bijuterii, produse cosmetice, îngrijirea pielii și îngrijirea părului, a declarat el pentru CNN Business.

Raducanu a învins-o sâmbătă pe adolescenta canadiană Leylah Fernandez, devenind cea mai tânără câștigătoare de mare slam de când Maria Sharapova a câștigat Wimbledon, în 2004, la vârsta de 17 ani. Este, de asemenea, primul jucător din istorie care a câștigat unul dintre primele patru turnee de top după ce a trecut prin runde de calificare. Victoria ei a ținut prima pagină a ziarelor din întreaga lume duminică și luni, inclusiv The New York Times și The Guardian.

Emma Răducanu este „visul oricărui comerciant”

În China, victoria lui Raducanu a fost apreciată de către mass-media de stat și a pe platforma de socializare Weibo, unde fanii au sărbătorit moștenirea ei chineză. Emma s-a născut în Canada, dintr-o mamă chineză și un tată român, înainte de a se muta în Regatul Unit când avea doi ani.

„Brandurile globale vor căuta susținerea ei – alături de actualii săi sponsori Nike și Wilson – având în vedere faptul că este un cetățean al lumii cu origini canadiene, române, chineze și britanice. Licitația va începe de astăzi”, a spus Allyson Stewart-Allen , CEO al International Marketing Partners.

Răducanu este „visul oricărui comerciant”, a declarat într-un comunicat Stewart-Allen.

În urma victoriei sale, Raducanu s-a adresat fanilor în mandarină într-un scurt videoclip postat pe contul oficial Weibo al US Open. În Marea Britanie, regina Elisabeta a II-a, ducele și ducesa de Cambridge și premierul Boris Johnson au fost printre cei care au felicitat-o.

Raducanu a „captat imaginația lumii”, a continuat Shalit. „Oamenii care nu ar avea niciun interes pentru tenis sunt total captivați de ea”, a adăugat el. „Dacă Emma câștigă Wimbledonul anul viitor și poate fi campioană în următorii cinci până la 10 ani, va deveni prima stea sportivă feminină miliardară din lume”.

Cea mai bine plătită sportivă din toate timpurile

O asemenea situație ar aduce-o pe Emma într-un grup de sportivi de elită, cu o carieră îndelungată, care îi include pe baschetbalistul Michael Jordan, pe jucătorul de golf Tiger Woods și pe Roger Federer.

Federer a devenit al șaselea sportiv activ care a ajuns la un miliard de dolari în câștiguri în acest an, a raportat Forbes luna trecută. El a câștigat 90,6 milioane de dolari doar în 2021 din turnee și acorduri de sponsorizare, făcându-l cel mai bine plătit jucător de tenis. Japoneza Naomi Osaka ocupă locul doi cu 60,1 milioane de dolari, urmată de Williams cu 41,8 milioane de dolari.

Osaka este cea mai bine plătită sportivă din toate timpurile, potrivit Forbes.

Simon Chadwick, profesor la Emlyon Business School din Franţa este mai pesimist. Previziunile că Raducanu va câștiga peste 100 de milioane de dolari ca urmare a unei singure victorii de Grand Slam, sunt „mult depășite”, a declarat el pentru CNN Business. „O stea de tenis trebuie să susțină niveluri ridicate de succes pe o perioadă de ani pentru a câștiga acest tip de sumă. Și sarcina este adesea mai dificilă pentru jucătoare, care sunt de obicei plătite mai puțin decât omologii lor de sex masculin”, a adăugat el.

Victoria de la US Open este un „început bun”, însă Raducanu va trebui să continue să câștige pentru a intra în „liga banilor”, a adăugat el.

O ajută că vorbește mandarina, ceea ce ar putea atrage mărci chineze care doresc să intre pe piețe internaționale, sau mărci internaționale care doresc să își sporească vizibilitatea în China, a spus Chadwick, dar Răducanu ar putea fi nevoită mai întâi să o ajungă din urmă la Osaka.