Home » D:News » China a dat publicității cea mai detaliată hartă a Lunii. Iată ce conține aceasta

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 18.06.2022

Cercetătorii chinezi au creat o hartă cu suprafața Lunii mai detaliată decât oricare dintre cele care au fost realizate până acum.

Publicat în revista Science Bulletin, cercetătorii de la Academia Chineză de Științe, Institutul de Geochimie din țară și alte organizații au compilat informații cunoscute despre suprafața Lunii într-un studiu recent care include această hartă foarte detaliată a terenului lunar.

După cum surprinde și studiul, scara hărții este una extrem de precisă – 1:2.250.000 și subliniază toate rocile cunoscute, craterele, bazinele și structurile care se află pe suprafața Lunii, indică Futurism.

Cea mai detaliată hartă a Lunii

Deși aceasta este departe de a fi prima hartă lunară, cercetătorii din spatele ei spun că este cea mai detaliată de până acum.

Pentru a ajunge acolo, au cercetat datele de geologie lunară din cea mai mare parte a secolului trecut pentru a atinge scara uimitoare a hărții, prezentând un total de 90 de tipuri diferite de structuri evidențiate pe cheia sa codificată cu culori.

Detalii uimitoare observate de cercetători

După cum observă cercetătorii, există hărți parțiale ale suprafeței lunare care sunt duble la scara acesteia – de exemplu, cele care sunt 1:5.000.000, dar această hartă este prima de astăzi care înregistrează întreaga suprafață a Lunii la un asemenea nivel.

Chiar dacă SUA, China și Rusia sunt angajate într-o cursă spațială în trei sensuri pe fondul tensiunilor politice, această hartă – care a fost construită folosind date de suprafață lunară din toate cele trei țări , dar și altele – servește ca o dovadă a unificării și a puterii științei.

Acesta este nivelul uimitor la care s-a ajuns cu studiile lunare. Harta lunară realizată de cercetătorii chinezi poate fi accesată AICI!

Vremea se încălzește. Prognoza anunțată de meteorologi pentru luna iunie