Câte dintre mașinile noi din UE sunt electrice?

21 12. 2023, 09:30
Sursa foto: Shutterstock

Vânzările de mașini electrice în Uniunea Europeană au reprezentat aproape jumătate din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în perioada ianuarie-noiembrie 2023, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, scrie miercuri Reuters.

Mașinile electrice, fie că este vorba de modele complet electrice, hibride plug-in sau hibride complete, au reprezentat peste 47,6% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în luna noiembrie, în creștere de la 43% în aceeași perioadă a anului trecut, a precizat Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 6,7% în noiembrie, a 16-a lună consecutivă de majorare, cu o creștere de 13,3% față de anul precedent în ceea ce privește înmatriculările de mașini electrice.

Înmatriculările de mașini pe benzină au crescut

Înmatriculările de mașini pe benzină au crescut cu 4,2%, în timp ce cele diesel au scăzut cu 10,3%.

Înmatriculările de mașini complet electrice au crescut cu 16,4% față de anul precedent, la 144.378 de mașini.

În Germania, principala piață de vehicule electrice din Europa, au scăzut cu 22,5%, la 44.942 de vehicule.

Pe piața produselor electrificate, consumatorii au continuat să prefere vehiculele hibrid-electrice, cu o creștere de 28,7% de la an la an, în timp ce cererea de vehicule hibride de tip plug-in a scăzut cu 22,1%.

În Germania, Franța și Italia, înmatriculările de automobile hibrid-electrice au depășit 1,5 milioane de vehicule de la începutul anului, dintr-un total de aproape 2,5 milioane de vehicule în UE.

Cel mai mare producător auto din Europa

În pofida ascensiunii vehiculelor electrice, ACEA a declarat la începutul lunii decembrie că, în Europa, „sectorul vehiculelor electrice riscă să rămână în urma sectoarelor vehiculelor electrice din alte regiuni fără o strategie industrială solidă a UE, pe fondul dominației Chinei în lanțul de aprovizionare și al stimulentelor oferite de SUA pentru producătorii săi de automobile”.

Unii producători de automobile și analiști au menționat o plafonare a cererii de vehicule electrice în ultimele luni. Cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen, a declarat în octombrie că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă așa cum se aștepta, în timp ce producătorul de vehicule de lux Mercedes-Benz a avertizat cu privire la o piață a vehiculelor electrice „brutală”, caracterizată de reduceri puternice de prețuri și probleme legate de lanțul de aprovizionare.

Înmatriculările la Volkswagen și Renault au crescut cu 11,4% și, respectiv, 6,1% în noiembrie, în timp ce înmatriculările au scăzut cu 7,3% pentru Stellantis, a precizat ACEA.

Compania de mașini electrice a lui Elon Musk, Tesla, a înregistrat un salt de aproape 45% în aceeași lună, reprezentând aproape 22% din înmatriculările de mașini complet electrice din UE.

Numărul de vehicule noi înmatriculate în noiembrie în UE, Marea Britanie și în Asociația Europeană a Liberului Schimb (AELS) a crescut cu 6%, până la 1,08 milioane de vehicule.