Home » D:News » E. coli poate rula jocul Doom… oarecum. De ce au făcut cercetătorii acest lucru?

Publicat: 11.02.2024

De aproape două decenii, programatorii amatori și oamenii de știință profesioniști s-au angajat într-o căutare fără sfârșit pentru a face jocul „Doom” să ruleze pe aproape orice. În cea mai nouă încercare, bacteria E. coli poate rula jocul Doom.

Acum, o doctorandă de la MIT a dus totul la un alt nivel: datorită ei, E. coli poate rula jocul Doom… oarecum.

Într-un videoclip despre realizarea sa uimitoare și un studiu care încă nu a fost evaluat inter pares, studenta de biotehnologie de la MIT Lauren „Ren” Ramlan a recunoscut că să facă celulele să joace efectiv Doom „ar fi o realizare uriașă de care nici măcar nu îmi pot imagina să mă apropii”.

Bacteria E. coli poate rula jocul Doom

Cu toate acestea, Ramlan subliniază că, „în cultura” în care „Doom rulează pe orice” (DROE), este acceptabil să ai „cadrele caracteristice ale jocului în 8 biți afișate pe ecranul unui dispozitiv nou”, iar puține ecrane sunt mai noi decât aranjamentele de celule de bacterii intestinale ale lui Ramlan.

Sursa: YouTube

Cu toate că „id Software”, compania care deține Doom, a publicat codul sursă al jocului în 1997, abia la aproape un deceniu mai târziu, în 2006, cultura DROE a prins cu adevărat viață.

În acea lună septembrie, după cum relatează Know Your Meme, un utilizator YouTube cu numele de „KevlarGorilla” a postat un videoclip cu Doom rulând pe Nintendo DS.

iar câteva luni mai târziu, un cercetător britanic l-a întrecut, reușind să-l facă să ruleze pe un monitor de osciloscop. Și așa a început totul.

Cum a fost posibila reușita incredibilă?

Inspirată de succesul incredibil al cercetătorilor în a face celulele cerebrale să „joace” un alt joc clasic, „Pong”, Ramlan a explicat că a obținut un rezultat similar prin faptul că, folosind o proteină fluorescentă, a făcut să se aprindă celule individuale pe aranjament, care au servit drept pixeli, în modelul de cadre Doom.

Studenta de la MIT a combinat apoi sistemul genetic personalizat cu un cod Python personalizat și l-a lăsat să ruleze, deși în acest caz „ruleze” nu ar fi cuvântul potrivit, deoarece a durat aproximativ 70 de minute pentru ca celulele să se ilumineze și 8 ore pentru a reveni la un cadru gol. Pentru a juca un întreg joc Doom la această rată, conform calculelor lui Ramlan, ar dura aproximativ 600 de ani, menționează Futurism.

Cu toate acestea, după cum a declarat cercetătoarea în videoclipul ei, „aceasta este o descoperire uimitoare, deoarece înseamnă că suntem la doar câteva generații distanță de vârful ingineriei umane”.

Un nou antidepresiv ar putea ajuta organismul să lupte împotriva cancerului

Neuralink a implantat primul cip în creierul unui om. Anunțul făcut de Elon Musk

Legătura neștiută dintre ciocolata neagră și riscul de hipertensiune arterială

De ce obișnuim să amânăm lucrurile?