Home » D:News » Multe specii de broaște, în pericol să dispară din cauza europenilor

Multe specii de broaște, în pericol să dispară din cauza europenilor

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 12.03.2024

Mai multe specii de broaște din Europa și Asia sunt în pericol. Acestea sunt căutate pentru a fi sacrificate și livrate restaurantelor, în special celor din Europa. Experții estimează că până la 200 de milioane de broaște sunt sacrificate anual.

Unele specii de broaște sunt amenințate din cauza europenilor, în special a francezilor, care consumă picioare de broască. Într-o scrisoare adresată președintelui francez Emmanuel Macron, peste 550 de veterinari, cercetători și conservaționişti au cerut UE să ia măsuri, potrivit Sky News.

Experții susțin că populațiile de broaște originare din Franța și din restul UE sunt protejate împotriva exploatării comerciale, ceea ce nu se întâmplă cu broaștele din Asia și din sud-estul Europei. UE importă peste 4.000 de tone de pulpe de broaște congelate în fiecare an, adică între 80 și 200 de milioane de amfibieni.

Cele mai multe broaște provin din populații sălbatice

Franța importă trei sferturi din cantitatea totală. Cele mai multe broaște provin din populații sălbatice, în special din Indonezia, Turcia și Albania. Pulpele de broaște sunt importate și din Vietnam, dar acestea provin din ferme.

Broaștele joacă un rol crucial în funcționarea ecosistemelor, iar dispariția lor produce efecte negative. Printre principalele riscuri evidențiate de specialiști se numără creșterea populației de țânțari care transmit numeroase boli oamenilor.