Home » D:News » Lucruri ciudate se intampla in timpul Lunii pline

Lucruri ciudate se intampla in timpul Lunii pline

Publicat: 23.04.2008
Cel putin asta sustin in ultima vreme comunicatele stiintifice ale NASA. Conform observatiilor survenite in perioada de Luna plina, singurul nostru satelit natural este foarte afectat in acesta perioada lunara de catre campul magnetic al Terrei. Aceasta duce la furtuni de praf pe Luna si la frecvente descarcari ale electricitatii statice.

Noua descoperire anuntata la inceputul saptamanii de catre NASA este importanta pentru viitoarele expeditii lunare. Conform aceleiasi agentii, astronautii ar putea fi surprinsi de campul electric crescut in perioada de Luna Plina, care le-ar putea afecta sistemele de comunicatii si de etanseizare a costumului interspatial. Primele efecte ale influentarii reciproce intre Luna plina si Planeta Pamant au fost inregistrate in anul 1968 cand satelitul NASA Surveyor 7 a fotografiat o imagine ce parea a fi o ciudata stralucire ramasa la orizontul lunar dupa miscarea de rezolutie a acesteia. In acea perioada nimeni nu a stiut ce reprezenta acea fotografie. In prezent cercetatorii sunt convinsi ca era lumina solara capturata de campul electric al Lunii, dupa ce au mai inregistrat astfel de fenomene intre anii 1998-1999.

„Campul magnetic al Pamantului se extinde incredibil de mult in afara planetei, chiar dincolo de orbita Lunii, iar atunci cand orbita Lunii traverseaza maximul acestui gigantic camp magnetic, apar fenomene de genul furtunilor puternice de pe suprafata Lunii si descarcari electrostatice care pot fi inregistrate si pe Pamant” declara Tim Stubbs, profesor la Universitatea din Maryland si cercetator principal la Goddard Space Flight Center. In timpul fenomenului de Luna plina, satelitul nostru natural trece printr-un urias jet de plasma – particule incandescente prinse de campul magnetic al Lunii. Electronii acestora incarca negativ suprafata Lunii. Ziua acest efect care dureaza in medie cateva secunde este imperceptibil, dar noaptea se poate observa flash-ul produs de electroni.

Sursa:Live Science

Șoferii Ford, avertizați să nu mai folosească adaptoarele gratuite de la Tesla
Câți dintre europeni susțin utilizarea Inteligenței Artificiale în poliție și armată?
Avertismentul unui șef al serviciilor secrete: Inteligența Artificială va accelera radicalizarea online
Noi specii din Triasicul târziu, scoase la lumină în statul american Arizona
Europa a fost un lider în ceea ce privește salvarea naturii. Acum, regresul ar putea amenința progresul global
O descoperire surprinzătoare sub fundul mării. „Am fost surprinși pentru că nu știam că există acolo”
De ce copiii ar trebui să fie încurajați să se joace cu noroi?
Studiu: simțul olfactiv uman este mai rapid decât se credea anterior
Test de cultură generală. Care țară nu are țânțari?
ProMotor anunță lansarea episodului 55 al „Podcast cu Prioritate” cu invitatul special George Buhnici
Misterul unei pitice cenușii, rezolvat după 29 de ani
Cercetătorii vor să afle dacă într-adevăr poluarea provoacă demență
Industria auto europeană, în moarte clinică din cauza mașinilor electrice
Egiptul, oficial liber de malarie. „Boala care i-a afectat pe faraoni aparține acum istoriei”
Culisele Proiectului Manhattan prin care americanii au pus capăt celui de-Al Doilea Război Mondial. Unul dintre inventatori a murit chiar în timpul experimentelor
O nouă tehnologie poate diagnostica demența în doar câteva secunde
Un șofer de Tesla a uimit internauții! Cât plătește pentru încărcarea mașinii?
De ce par uneori copiii neatenți? Un studiu arată că adulții au înțeles greșit comportamentul celor mici