Home » D:News » Omenirea a fost in pericol de extinctie acum 70 000 de ani

Omenirea a fost in pericol de extinctie acum 70 000 de ani

Adrian Nicolae 04.29.2008
Omenirea a fost in pericol de extinctie acum 70 000 de ani
Intreaga populatie umana de acum 70 000 de ani a fost redusa la doar cateva grupuri izolate, in Africa, sustine un studiu genetic de anvergura al cercetatorilor de la Stanford University.

Una dintre conluziile studiului este aceea ca acum 70 000 de ani datorita unei secete neobisnuit de severe, numarul primilor oameni ar fi scazut la drastica cifra de 2000 de indivizi, dupa care a urmat o explozie demografica la inceputurile Epocii Pietrei. Studiul ilustreaza extraordinara caracteristica a geneticii de a descifra unele dintre intrebarile cheie din istoria propriei noastre specii, declara cercetatorul Spencer Wells, director al Genographic Project, un amplu program de cercetare al genelor primilor oameni, lansat in anul 2005.

Micile grupuri de hominide ramase in Africa au fost obligate de asprimea mediului inconjurator si resursele sarace de hrana sa se caute unele pe altele si sa se reuneasca apoi in triburi. Este  intradevar o drama epica, si inca una scrisa in propriul nostru AND, continua profesorul Wells. Marea migratie prin care primii oameni au plecat din Africa pentru a coloniza restul continentelor a inceput acum aproximativ 60 000 de ani, cu amendamentul ca se cunosc foarte putine despre perioada anterioara acestei migratii. Studiul a analizat AND-ul mitocondrial al populatiilor Khoi si San din Africa de Sud, populatii care se trag direct din linia genetica a oamenilor de acum 90 000-150 000 de ani. Studiile geologilor din proiect au relevant de asemeni faptul ca acum 70 000 de ani Africa a trecut prin cea mai severa seceta inregistrata pe acest continent.

Sursa: NY Times