Home » D:News » Energia solara, din ce in ce mai ieftina

Energia solara, din ce in ce mai ieftina

Autor: Nicu Parlog 05.16.2008
Energia solara, din ce in ce mai ieftina
Oamenii de stiinta de la doua universitati din Germania au reusit sa imbunatateasca eficienta unui important tip de celule solare, de la 21.9 la 23.2 procente. Acest nou record a fost prezentat in cadrul unei conferinte pe tema energiei solare, care a avut loc in San Diego.

Aceasta eficientizare este obtinuta cu ajutorul unui strat foarte subtire de oxid de aluminiu, plasat in fata celulei, impingand astfel uzul energiei solare cu un pas inainte.
O imbunatire cu un procent poate parea modesta, dar ii poate ajuta pe cei care exploateaza energia solara sa creasca performanta produsului lor, datorita faptului ca o eficienta sporita este un mod de a reduce costurile producerii de energie solara.
Aplicarea acestui strat suplimentar de oxid de aluminiu presupune o cheltuiala relativ scazuta, ceea ce va avea ca rezultat o micsorare a costurilor exploatarii acestui tip de energie.

Utilizarea puterii solare la scara larga a fost una dintre solutiile pe care oamenii de stiinta le-au propus in vederea rezolvarii, cel putin partiale, a crizei care ameninta omenirea.
Energia pe care o emana Soarele poate fi folosita cu succes mai ales in tarile mai putin dezvoltate, dar aflate in zonele calde ale planetei, unde materia prima este disponibila pentru o perioada mai indelungata a anului.
Cercetatorii preconizeaza ca in aproximativ 15 ani, costurile energiei solare vor concura cu cele ale energiei clasice.