Home » D:News » Mitul dinozaurilor a fost descifrat

Mitul dinozaurilor a fost descifrat

Publicat: 02.10.2008
T Rex, temutul dinozaur pradator din Jurasic, a capatat o reputatie, mai mult s-au mai putin indreptatita, de cel mai sangeros carnivor care a trait vreodata pe Terra. O descoperirea a antropologilor mexicani arata, insa, un fapt neasteptat. Cea mai apropiata ruda a lui T Rex, Nothronychus, era 100% erbivor, anunta publicatia britanica The Telegraph.

Nothronychus, un terapod asemanator lui T Rex, cantarea putin peste o tona si masura 3,5 metri in inaltime. Cel mai probabil, acesta isi folosea membrele lungi pentru a trage crengile copacilor si pentru a ajunge la frunze, declara oamenii de stiinta mexicani. Cum este, insa, posibil ca dintr-un stramos carnivor sa evolueaza un animal ierbivor? Raspunsul este unul simplu, considera oamenii de stiinta. Cel mai bun exemplu in acest sens este ursul panda, mamifer ai carui stramosi se hraneau exclusiv cu carne.

Aceeasi cercetatori sunt de parere ca nu toti dinozaurii au disparut in urma impactului Terrei cu un asteroid gigantic din urma cu 65 de milioane de ani. Este adevarat ca multe dintre specii nu au supravietuit cataclismului, dar micii pradatori care au reusit sa scape efectelor devastatoare ale impactului au evoluat rapid in pasarile de astazi, suferind modificari majore ale organismului.

Sursa: TheTelegraph