Home » D:News » Un grup de planete pitice va intra in galaxia noastra

Un grup de planete pitice va intra in galaxia noastra

Publicat: 16.10.2008
Astronomii de la Universitatea Zurich au propus o noua teorie care explica formarea galaxiilor pitice. Acestia au rezovat multe dintre necunoscutele pe care le ridica existenta acestora, comparand piticii observati pana in prezent cu simularile computerizate ale formarii lor.

Proprietatile galaxiilor formate din planete pitice reprezinta o adevarata provocare pentru cercetatori. Una dintre teoriile legate de acestea este legata de primele evenimente din istoria Universului: incalzirea si reionizarea, procese care au avut loc la cateva miliarde de ani dupa Big Bang. In aceasta teorie, mici fractiuni de pitici care s-au format indeajuns de repede au scapat de o distrugere sigura. “Chiar daca este o idee interesanta, nu explica de ce stelele din jurul acestora s-au format mult mai tarziu”, declara George Lake, unul dintre autorii studiului.
Teoria imbratisata de cercetatorii de la Universitatea Zurich merge pe ideea ca planetele pitice sunt “prietenoase” si se strang in grupuri relativ mari, atat in galaxia noastra cat si in cele invecinate. Cercetatorii au observat cu mult timp in urma ca galaxiile se formeaza intr-o ordine ierarhica in Univers, prin urmare, multe dintre componentele sale vin deja in grupuri formate din obiecte mici.

Astronomii au pus aceste piese de puzzle laolalta, reiesind de aici ca Norii Magelanici reprezinta cel mai mare grup de galaxii pitice care a intrat in haloul negru al Caii Lactee nu cu mult timp in urma. Simularile computerizate au aratat ca este tipic pentru galaxiile pitice sa formeze grupuri si sa intre in galaxiile mari. In momentul intrarii, grupul este dezmembrat de catre fortele cu care interactioneaza, imprastiind marunta populatie de pitici luminosi in jurul Caii Lactee, facand posibil ca acesti sateliti sa devina vizibili. Noi masuratori efectuate de catre cercetatorii de la Harvard arata ca Norul Magelanic se deplaseaza mai repede decat se credea si ca va intra in curand in Calea Lactee.