Home » D:News » Luna ar putea stoca apa pentru o baza umana

Luna ar putea stoca apa pentru o baza umana

Autor: Safta Alexandru 12.18.2008
Luna ar putea stoca apa pentru o baza umana

Cercetatorii sunt de parere ca gheata lunara ar putea fi ascunsa in craterele polare ale Lunii, zone neatinse de razele solare. Descoperirea sugereaza ca Luna ar putea furniza o sursa de apa pentru astronauti, care ar folosi satelitul ca pe o baza pentru viitoare explorari ale sistemului solar. Doctorul Vincent Eke de la Institutul de Cosmologie al Universitatii Durham a analizat datele aduse de o sonda spatiala trimisa pe luna de catre NASA in 1998. S-au descoperit asfel mari concentratii de hidrogen in craterele aflate la poli, unde temperatura se mentine sub nivelul de minus 170 grade Celsius. Hidrogenul ar fi putut fuziona cu oxigenul din rocile lunare pentru a crea apa. Doctorul Eke sustine ca in situatia in care hidrogenul este prezent sub forma de gheata lunara, ar putea exista 200.000 de milioane de litri de apa in portiunea superioara a Lunii. Aceasta cantitate ar fi suficienta sa umple rezervorul Kielder Water din comitatul britanic Northumberland, cel mai mare rezervor artificial din Nordul Europei. Totusi, oamenii de stiinta avertizeaza ca ar putea sa nu existe niciun strop de gheata pe Luna, hidrogenul putand lua forma protonilor introdusi de Soare pe suprafata arida a Lunii, in loc sa se amestece cu oxigenul din sol.