Prima pagină D:News

Cumparaturile online – o experienta stil Second Life?

02.20.2009 | ● Vizualizări: 317
Cumparaturile online – o experienta stil Second Life?     Second Life, shopping, cumparaturi, matketing, virtual, online + zoom
Galerie foto (1)

Desi cumparaturile online au atractiile lor, nu pot intotdeauna concura cu shopping-ul “adevarat”. Dar specialistii in marketing spun ca adoptarea de catre comercianti a unui model inspirat din Second Life ar putea atenua diferenta dintre cele doua moduri de cumparare.

Cumparaturile online au, fara indoiala, o multime de avantaje. Nu e imbulzeala, n-ai nimic de carat, nu trebuie sa mergi kilometri, nu-ti faci probleme in privinta locului de parcare, iar oferta e aproape nesfarsita. Totusi, lipsesc multe dintre elementele care pot face dintr-o “tura de cumparaturi” o experienta agreabila: stimularea senzoriala e mult mai slaba, lipsa contactului cu marfa genereaza neincredere din partea clientilor si lipseste “atmosfera de magazin” cu care ne-am obisnuit si care reprezinta, adesea, o atractie in sine.

O ideea care ar putea imbunatati mult situatia – desi nu poate inlocui in totalitate experienta reala – vine din partea lui Esther Swilley, profesor la Universitatea de Stat din Kansas, SUA. Ea afirma ca shopping-ul online ar avea mai mult succes daca ar adopta un model inspirat din Second Life. Clientul si-ar putea trimite avatarul – “dublura” virtuala – la cumpararaturi intr-un magazin virtual care ar da senzatia unui spatiu tridimensional. Avatarul s-ar putea invarti prin magazin, ar “atinge” diverse obiecte, intr-un magazin de confectii ar putea chiar “proba” virtual niste haine, iar distractia ar putea fi chiar impartasita – doua prietene, fiecare la calculatorul ei, ar putea “merge la cumparaturi” impreuna.

Deocamdata, pare mai mult o joaca; tehnologia nu este inca indeajuns de avansata pentru a face din aceste experiente unele foarte usor de intreprins, dar prof. Swilley crede ca, dat fiind ritmul progresului tehnologic, repeziciunea cu care a evoluat internetul in ultimul deceniu, shopping-ul online de acest gen ar putea deveni, in cativa ani, foarte raspandit.
Sursa: ScienceDaily

 

CITESTE SI: