Prima pagină D:News

Cu un pas mai aproape de viata artificiala

Redactia Descopera.ro | 03.09.2009 | ● Vizualizări: 289
Cu un pas mai aproape de viata artificiala     no tags + zoom
Galerie foto (2)

Cercetatorii Colegiului Medical Harvard din SUA isi revendica performanta de a fi ajuns cu un pas mai aproape de crearea vietii artificiale, in urma obtinerii unui ribozom. Aceasta componenta citoplasmatica fundamentala este considerata de biologi “fabrica organica a celulelor”.

Ribozomii sunt corpusculi generati de nucleori, responsabili cu producerea proteinelor care transporta materia organica necesara tuturor formelor de viata. ARN-ul sau acidul ribonucleic transmite instructiunile genetice din ADN (acidul dezoxiribonucleic) catre ribozomul unei celule, care produce apoi o proteina specifica. Orice organism viu, de la bacterie la om, foloseste un ribozom; indiferent de complexitatea bio-genetica a organismului sau de simplitatea sa,  ribozomul sau este aproape identic cu acela al oricarui alt organism.

Ceea ce oamenii de stiinta americani au intreprins nu este intocmai viata artificiala, dupa cum declara chiar coordonatorul cercetarilor George Church, profesor de genetica al Scolii Medicale Harvard, dar reprezinta un pas important in aceasta directie. “Daca vrem sa producem viata sintetica asemanatoare cu cea autentica, avem nevoie de aceasta masinarie biologica”, sustine expertul. In plus, stapanirea resorturilor ribozomale poate avea aplicatii importante in manufacturarea de medicamente si proteine care nu pot fi gasite in stare naturala, acesta fiind si obiectivul principal al oamenilor de stiinta, in clipa de fata.