Home » D:News » Sub Marea Caraibelor exista un lac subteran

Sub Marea Caraibelor exista un lac subteran

Cecilia Stroe 03.26.2009
Spre surpinderea cercetatorilor care l-au descoperit, sub Marea Caraibelor exista un mic lac cu apa foarte sarata, necunoscut lumii stiintifice pana acum doi ani, cand o expeditie efectuata de membrii Natural Marine Sanctuaries, l-a descoperit undeva in strafundurile Golfului Mexic.

Lacurile subterane sunt cunoscute sub numele de Piscine de Saramura si sunt alcatuite din bazine subterane pline cu apa a carei concentratie salina este cu mult mai mare decat a apei marine. Acest tip de lacuri se formeaza in interiorul placilor terestre bogate in depozite saline naturale, indeosebi in urma miscarilor tectonice care permit scurgerea apei in cavitatile formate in interiorul acestor placi.

Astfel s-a format si lacul descoperit sub apele oceanice ale Golful Mexic. Interesantul fenomen geologic a luat nastere inca din timpul perioadei Jurasice.

Terenul respectiv a secat treptat lasand un strat de sare si minerale gros de circa 8 kilometri. Cand apele oceanice s-au reintors in zona in urma miscarilor tectonice de proportii, si au inundat imensa crevasa, stratul super salin care o captusea s-a topit, creandu-se astfel un lac submarin cu o apa foarte sarata.

In anul 2007 o expeditie coordonata de membrii Natural Marine Sanctuaries din Florida, a reusit sa fotografieze lacul ascuns din treptul East Flower Garden Bank, prin intermediul unei crevase inguste care are doar 20-30 cm latime. Conform teoriilor stiintifice in vigoare, numai cateva specii de bacterii ar fi capabile sa supravietuiasca in ape atat de sarate, cu atat mai mare a fost surpriza cercetatorilor americani, cand au descoperit si unele specii de scoici, anemone si creveti care se pare ca prospera in apa al carei grad de salinitate o face teoretic improprie vietii.

Sursa : Enironmental Graffiti, Wikipedia, Flowergarden