Home » D:News » Adam este primul robot cu idei

Adam este primul robot cu idei

Publicat: 03.04.2009
Un robot de laborator din Marea Britanie, denumit Adam, care poate gandi teorii si le poate testa in absenta implicarii factorului uman, a devenit prima masinarie capabila sa faca descoperiri stiintifice.

Operand intr-un laborator al Universitatii Aberystwyth din Wales, Regatul Unit, robotul a identificat procese genetice ale drojdiei, necunoscute inainte de oamenii de stiinta.. Nu numai ca Adam a identificat o ipoteza despre felul in care anumite gene ar trebui sa functioneze, dar a si desfasurat o serie de experimente pentru a-si demonstra “punctul de vedere”. Evenimenul marcheaza o premiera, deoarece este intaia oara cand un asemenea sistem a facut o descoperire complet noua pentru stiinta. Performanta ii face pe cercetatori sa spere deja in alcatuirea unor echipe stiintifice formate din oameni si roboti, care sa colaboreze in laboratoare.

Adam, care ocupa o suprafata de 15 metri patrati din laboratorul profesorului Ross King, este echipat cu un brat robotic si cu o gama de dispozitive necesare experimentelor, intre care se numara o centrifuga, un incubator si un congelator automat. Organismul de tip fungus analizat de Adam, Saccharomyces cerevisiae, are 6.000 de gene, dintre care numai 10% – 15% aveau functii cunoscute de cercetatori. Adam a facut supozitii logice bazandu-se pe informatiile cunoscute despre metabolismul drojdiilor si felul in care proteinele si genele functioneaza in cazul altor specii. Apoi a inceput sa demonstreze ca previziunile sale sunt corecte. Desi descoperirea robotului este una relativ simpla, profesroul King crede ca pe viitor, robotii-cercetatori se vor putea dovedi capabili sa rezolve probleme mult mai serioase, si candva sa rivalizeze chiar cu marii oameni de stiinta ai omenirii.

Frații Wright, primii oameni care au zburat cu avionul. Au inventat, construit și pilotat cu success primul avion din lume
William Herschel, singurul compozitor astronom. Descoperitorul planetei Uranus
Cercetătorii au reușit să vadă cum comunică neuronii
Hainele de munte încă mai conțin chimicale eterne în ciuda riscurilor deja știute
Arestat, un politician român și-a descris astfel profesia: „fost și viitor ministru”
Premieră istorică: China a adus pe Pământ primele mostre de pe fața nevăzută a Lunii
David Bale, tatăl actorului Christian Bale și unul dintre cei mai mari activiști pentru protejarea mediului și drepturile animalelor
O firmă suedeză vrea să transforme palele de la turbinele eoliene în baterii gigantice
Cromozomul Y evoluează mai repede decât cromozomul X, arată un studiu pe primate
Test de cultură generală. Cum apar deșerturile?
De ce se spune că în Nigeria anvelopele nu mor niciodată
Un bărbat care s-a rătăcit într-o pădure din statul american din California a slăbit 13 kg în 10 zile
Peste 230.000 de oameni, așteptați la Electric Castle. Ce buget are festivalul în acest an?