Prima pagină D:News

Inhalatii cu celule stem

09.15.2009 | ● Vizualizări: 113
Inhalatii cu celule stem     celule stem, parkinson, alzheimer, creier + zoom
Galerie foto (1)

Celule stem inhalate pot ajunge direct in creier pentru a reconstrui tesuturile afectate de boli precum Parkinson si Alzheimer. Este ideea cercetatorilor de la Spitalul Universitar din Tubingen, Germania.

Celulele stem sunt in masura sa vindece un mare numar de bolineurologice. Problema este insa cum faci ca ele sa ajunga lacreier, intrucat operatiile chirurgicale sunt riscante sidureroase. "Ne-am gandit ca daca tot virusurile si bacteriilereusesc sa ajunga la creier pe cale nazala, de ce sa nu profitam deaceasta cale de transport?", a declarat Lusine Danielyan, autoare astudiului prezentat recent la conferinta "Strategies forEngineered Negligible Senescence" organizata la Cambridge, MareaBritanie. Teoria a fost deja testata cu succes in cadrul unorexperimente de laborator pe soareci. In urma experimentelor, s-adovedit ca celulele stem sunt capabile sa ajunga la creier trecandprin deschizaturi chiar mai mici decat diametrul lor. Prin urmarea,inhalarea de celule stem este posibila si s-ar putea dovedi solutiacea mai eficienta de a reconstrui tesuturile cerebrale afectate deboli precum Parkinson si Alzheimer.
Sursa: La Stampa