Prima pagină D:News

Papadiile modificate genetic vor produce cauciuc

09.17.2009 | ● Vizualizări: 196
Papadiile modificate genetic vor produce cauciuc     genetica, latex, transgenic, gena, papadie + zoom

Prin inginerie genetica, oamenii de stiinta germani au obtinut papadii care produc o mare cantitate de latex, ce poate fi utilizat pentru fabricarea cauciucului.

Papadiile produc in mod obisnuit o seva albicioasa - latex -dar, dintr-o tulpina de papadie, se scurge de obicei doar ocantitate mica de latex, deoarece acesta se intareste rapid incontact cu aerul, printr-un proces de polimerizare.

Cercetatorii germani de la Institutul Fraunhofer din Munchen aureusit sa inactiveze gena responsabila de polimerizarea rapida alatexului, astfel incat, dintr-o tulpina de papadie modificatagenetic, se poate obtine o cantitate de 5 ori mai mare delatex.

Conform calculelor efectuate de cercetatori, productia ar puteafi de 500-1000 kg de latex la fiecare hectar de teren cultivat cupapadii transgenice.

Latexul astfel obtinut poate fi folosit la fabricarea manusilorchirugicale deoarece, spre deosebire de latexul obtinut din arboriide cauciuc care cresc in zona tropicala, pare lipsit de uneledintre impuritatile care pot produce alergii.

Totusi, intrucat utilizarea plantelor modificate genetic esteprivita cu suspiciune in Europa si starneste reactii dure,cercetatorii germani se gandesc sa incerce obtinerea de papadiisuper-productive prin metoda traditionala a selectiei artificiale,ceea ar putea dura aproximativ cinci ani.

Sursa: ABC