Prima pagină D:News

O specie din trei risca extinctia

Redactia Descopera.ro | 11.05.2009 | ● Vizualizări: 48
O specie din trei risca extinctia     biodiversitate, ONU, specie, extinctie + zoom
Galerie foto (1)

Avertizarea vine din partea International Union for the Conservation of Nature (IUCN), care recent a publicat noul «The Red List», raportul anual cu privire la starea biodiversitatii.

Fata de editia publicata anul trecut, lista realizata de expertii de la ONU anul acesta este chiar si mai lunga: din cele 47.677 de specii enumerate in raport, cele cu risc serios de extinctie sunt acum peste 17.000. In mod deosebit, pericolul priveste 21% dintre mamifere, 70% dintre plante si 35% dintre nevertebrate.

De asemenea, potrivit expertilor ONU, grupul amfibienilor este cel al organismelor vii cele mai afectate, cu 1.895 specii aflate in pericol din cele 6.285 cunoscute, dintre care 39 ar fi deja disparute (cel putin in natura).
"Exista probe stiintifice ale faptului ca riscul unei crize este de-acum iminent", a declarat directoarea IUCN, potrivit careia a venit momentul ca guvernele sa puna tutelarea speciilor in fruntea listei de prioritati a anului 2010.

Ce este realmente dispusa sa faca societatea noastra ca raspuns la o stare de urgenta care nu mai priveste doar un anumit numar de specii, ci ecosisteme intregi aflate in pragul colapsului? Este intrebarea lansata de profesorul Jonathan Baillie, membru al Zoological Society of London.
Sursa: Corriere della Sera