Prima pagină D:News

O noua “arma” impotriva hepatitei C

Redactia Descopera.ro | 06.09.2010 | ● Vizualizări: 286
O noua “arma” impotriva hepatitei C     hepatita, medicamente, infectie, ficat + zoom
Galerie foto (1)

Este vorba despre doua medicamente aflate de multa vreme in comert, care s-au dovedit capabile sa blocheze replicarea virusului: metforminul si alcarul.

Sunt medicamente utilizate de obicei pentru a tine sub control diabetul si a combate obezitatea, dar ar putea fi de-acum inainte folosite cu succes in tratamentul infectiilor cu virusul hepatitei C, potrivit studiului realizat de un grup de cercetatori de la Universitatea Leeds, care si-au anuntat descoperirea intr-un articol publicat in revista PNAS.

Se estimeaza ca 3% din populatia mondiala sufera de hepatita C, doar in Europa existand circa 4 milioane de purtatori ai acestui virus. El agresesaza celulele hepatice si in primele faze ale bolii nu da semne clinice evidente; cronicizata, boala poate provoca ciroza hepatica (la 17% dintre persoanele afectate) si chiar cancer la ficat (2%).

"Metformin si ALCAR sunt deja disponibile pe piata si desi sunt necesare ulterioare teste clinice inainte de a fi prescrise in tratamentul hepatitei C, credem ca este vorba despre un imens pas inainte in batalia cu acest virus", a declarat Mark Harris, seful echipei de cercetatori.

Cele doua medicamente actioneaza stimuland o enzima (AMP-chinaza), care regleaza nivelul de energie in interiorul celulelor si pe care virusul hepatitei C o reprima pentru a se putea replica.