Prima pagină D:News

Zgarcenia e inscrisa in gene?

Redactia Descopera.ro | 11.04.2010 | ● Vizualizări: 616
Zgarcenia e inscrisa in gene?     psihologie, genetica, gena, zgarcenie, joc, computer, caritabil + zoom

Asa sugereaza rezultatele unui studiu desfasurat la Universitatea din Bonn, Germania: aproximativ 25% dintre oameni sunt purtatori ai unei gene care ii predispune sa fie “mana stransa”.

Se parte ca exista, intr-adevar, oameni "zgarciti din fire" si nu deveniti avari ca urmare a educatiei primite sau a conditiilor dificile in care au trait.

Cercetatorii germani au descoperit o gena - numita COMT - asociata cu comportamentul oamenilor fata de bani.

Voluntarii care au participat la studiu au fost invitati sa joace un joc pe computer, cu castiguri in bani, avand posibilitatea sa doneze castigurile respective copiilor saraci din Peru.

Participantilor le-a fost aratata imaginea unei fetite, numite Lina, si a unei bratari facute de ea - pentru a-si putea reprezenta mai bine scopul actiunii lor caritabile.

Analizand ulterior ADN-ul subiectilor, geneticienii au descoperit ca aceia care purtau varianta G a genei COMT au donat toti banii castigati la joc, in vreme ce purtatorii variantei A - "gena zgarceniei" - au donat mai putin de jumatate.

Rezultatele studiului au fost publicate in revista Social Cognitive and Affective Neuroscience.

Sursa: Telegraph Science